بورسبورس اوراق

جایگاه بازار سرمایه در ایجاد اشتغال/ جذب منابع سرمایه‌ای از طریق بورس سریع‌تر است

شاهین شایان آرانی، مشاور مالی بین‌المللی بیان کرد: یک شرکت بورسی برای افزایش سرمایه و پیش بردن طرح توسعه خود به دلیل نظارت و کنترل‌های بورس راحت‌تر می‌تواند منابع را جذب و اشتغال‌زایی مورد نظر را با طرح‌های توسعه‌ای ایجاد کند.

همچنین بخوانید
شاهین شایان آرانی

شاهین شایان آرانی، در رابطه با بحث اشتغال‌زایی از مسیر بازار سرمایه، به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، گفت: بازار سرمایه بازاری است که منابع سرمایه‌ای در آن مورد معامله قرار می‌گیرد، بنابراین، اگر شرکتی در بورس نباشد بسیار کُندتر، سخت‌تر و با اصطحکاک بیشتر می‌تواند منابع سرمایه‌ای را در بازار جذب کند و بالعکس اگر شرکتی در بورس حضور داشته باشد روان‌تر و با حجم بالاتری می‌تواند منابع سرمایه‌ای را از طریق بورس جذب کند.

وی عنوان کرد: شرکتی که فعال اما خارج از بورس است و تعداد ۱۰۰ کارگر دارد، اگر طرح توسعه داشته و خواهان رشد باشد، شاید سخت‌تر بتواند منابعی برای طرح توسعه خود جمع آوری و ایجاد اشتغال کند چرا که برای جذب منابع موانعی چون شک و شُبه از صورت‌های مالی و یا عملکرد شرکت و همچنین ریسک‌های موجود در بازار وجود دارد. از این رو، ایجاد اشتغال و فرآیند اشتغال شرکتی که خاج از بورس است و بخواهد از طریق بورس اقدام به جذب منابع کند، بسیار سخت است.

شایان آرانی در ادامه اظهار داشت: اما یک شرکتی بورسی برای افزایش سرمایه و تکمیل طرح توسعه‌ای خود به دلیل نظارت و کنترل‌های بورس راحت‌تر می‌تواند منابع را جذب و اشتغال‌زایی مورد نظر را با طرح‌های توسعه‌ای خود به راحتی و سریع‌تر ایجاد کند.

این مشاور مالی بین‌المللی خاطرنشان کرد: از دید بازار سرمایه، شرکت‌هایی که در بورس حضور دارند به طور قطع توان تاثیرگذاری بر ایجاد اشتغال آنها بالاتر است.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا