امور زیربناییراه و ساختمان

مشکل ارز اتوبوس‌های جدید را پشت گمرک گذاشت/ مشکل تحریمی نداریم

رییس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور با بیان اینکه از دو هزار دستگاه اتوبوس ثبت سفارش شده ۱۶۵۵ تاییدیه اولیه ارزی را دریافت نکردند، گفت: محدودیتی برای خرید اتوبوس تعیین نشده و از هر کشوری امکان خرید وجود دارد. البته برندهای اروپایی به دلیل خدمات پس از فروش در اولویت خریداران هستند و از آنجایی که این اتوبوس‌ها کارکرده هستند محدودیت تحریمی نداریم.

علیرضا احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره برنامه و اقدامات برای نوسازی ناوگان اتوبوسی کشور اظهار داشت: نوسازی ناوگان اتوبوسی کشور بسیار اهمیت دارد از این رو دولت برای نوسازی ناوگان و واردات اتوبوس‌ اقداماتی را در حوزه کلان انجام داده‌است. قرار بر این بود که ۵ هزار دستگاه اتوبوس تا سقف ۵ سال کارکرده در قالب مصوبه اربعین وارد کشور شود اما از آنجایی که واردات اتوبوس موضوع جدیدی بود، دستگاه‌های مرتبط آمادگی اجرای این مصوبه را نداشتند.

همچنین بخوانید

وی ادامه داد: باید توجه داشت در وارات کشنده از آن سالی که احکام دائمی ابلاغ شد تا سالی که اولین گروه ناوگان وارد کشور شد، حدود ۲ سال زمان برد. مصوبه واردات اتوبوس هم  در سال گذشته در قالب مصوبه اربعین ابلاغ شد، بعد از آن هم این موضوع ذیل قانون بودجه با عنوان بخشی از آیین نامه اجرایی بند ص تبصره ۷ قانون بودجه و پس از آن الزاماتی برای دستگاه‌ها مطرح شد تا هماهنگی‌های بین دستگاهی به چگونه به اجرا برسد.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا