اقتصاد کلان

حذف یارانه ۳ دهک پردرآمد در بودجه ۹۵

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در بخش هدفمندی یارانه‌ها گفت: در این حوزه ۳ دهک بالای درآمدی حذف شده و منابع حاصل از آن به بخش تولید، اشتغال و افرادی کم‌درآمد اختصاص داده شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران تسنیم”پویا”، رمضانعلی سبحانی‌فر نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در موافقت با لایحه بودجه ۹۵، گفت: این بودجه از ویژگی‌های بالایی برخوردار است و باید از زحمات دولت و نمایندگان کمیسیون تلفیق مجلس تشکر کرد.

وی اولین ویژگی این لایحه را توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: در رابطه با سیاست اقتصاد مقاومتی می‌توان به استفاده بیشتر از توان بخش خصوصی، تسهیلات فاینانس، اقتصاد دانش‌بنیان و افزایش سرمایه بانک‌ها به ویژه بانک مسکن اشاره کرد تا با این حرکت در این بخش، بخش‌های دیگر هم به حرکت درآید و از حالت رکود خارج شود.

همچنین بخوانید

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: افزایش منابع بانک‌ها مانند بانک ملی، کشاورزی و صادرات صورت گرفته و با تسهیلاتی که به بخش کشاورزی تا سقف ۵۰۰ میلیارد داده شده، می‌توان آبیاری تحت فشار و تسطیح اراضی را بهبود بخشید.

سبحانی‌فر در بخش هدفمندی یارانه‌ها نیز عنوان کرد: در این حوزه ۳ دهک بالای درآمدی حذف شده و منابع حاصل از آن به بخش تولید، اشتغال و افرادی کم‌درآمد اختصاص داده شده است.

وی مزایای دیگر این بودجه را اختصاص تسهیلات برای استفاده از میادین مشترک گازی و نفتی بیان کرد و ادامه داد: کشورهای همسایه از میادین مشترک استفاده می‌کنند و ما فقط دست روی دست گذاشته‌ایم و بهره کافی از این میادین را نمی‌بریم، اما با این لایحه برای دولت تکلیف و امکانی ایجاد شده که بتواند با کمک بخش خصوصی استفاده کافی داشته باشد.

سبحانی‌فر از دیگر مزایای این بودجه را توجه به فناوری‌های نوین ایجاد شده دانست و تاکید کرد: فناوری‌های نوین از بخش‌های مهم است که در صورت کم توجهی به آن کشور در راه توسعه به مشکل برخورد می‌کند.

وی درباره پرداخت بدهی دولت به بانک مرکزی گفت: دولت باید بدهی خود را به بانک مرکزی پرداخت کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با توجه به امکان استفاده از ۵۰ میلیارد دلار فاینانس اشاره کرد و گفت: این ظرفیت مطلوب است و کشورهای خارجی اعلام آمادگی برای سرمایه‌گذاری در داخل کشور کرده‌اند تا کشور بتواند این امکانات در بخش معادن و جاهای دیگر استفاده کند و با توجه به این سرمایه‌گذاری به صورت غیرمستقیم وارده شده، مطلوب است.

سبحانی‌فر در رابطه با توجه به مناطق محروم و روستاها عنوان کرد: آبرسانی و آسفالت جاده‌ای روستاها و ساخت شهرک‌های صنعتی که می‌تواند به مناطق روستایی و محروم برای رفع کمبودها و اشتغال از آن بهره برد از دیگر مزایای این لایحه است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: این بودجه با استفاده از ظرفیت‌های اوراق مشارکت و اسلامی است و فاینانس خارجی می‌تواند کشور را از این وضعیت اقتصادی خارج کند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا