صنعت، معدن، تجارتمعدن

شریعتمداری: بخشی از مطالبات ایمیدرو، برای توسعه کشور در اختیارمان قرار گیرد

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: با حمایت نمایندگان مجلس، بخشی از مطالبات ایمیدرو بابت واگذاری شرکت های تحت پوشش، برای توسعه کشور در اختیارمان قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، محمد شریعتمداری پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح کارخانه های گندله سازی اپال پارسیان و کنسانتره سازی شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، با بیان اینکه ایمیدرو سرنخ تسبیح فعالیت های منطقه سنگان است، گفت: اگر ایمیدرو این کار را شروع نمی کرد، این توسعه ها صورت نمی گرفت.

سنگان به عنوان نقطه مرزی، مرکز بزرگ صنعت فولاد ایران است به طوری که تا پایان سال ۹۹، از تولید ۶۰ میلیون تن کنسانتره سنگ آهن، و ۶۰ میلیون تن گندله به ترتیبب۲۰ میلیون تن کنسانتره و ۱۵ میلیون تن گندله در سنگان تولید خواهد شد.

همچنین بخوانید

وی ادامه داد: در این منطقه، ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و ۱۰ هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد شد. نکته قابل ملاحظه اینکه از نیروی انسانی منطقه استفاده خواهد شد. همچنین در این منطقه با حمایت ایمیدرو، مرکز علمی کاربردی تاسیس شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تولید ۵۵ میلیون تن تا افق چشم انداز رویا نیست، گفت: صادرات ۱۵ میلیون تنی فولاد نیز رویا نیست و همه اینها دست یافتنی است.

وی ادامه داد: ستاد فولاد تشکیل شده و برای ایجاد تعادل در زنجیره تولید فولاد تلاش می کنیم. برای جذب سرمایه گذاری، حدود ۲۲ مبلیارد دلار پیگیری می شود که ۸.۴ میلیارد دلار برای صنایع معدنی و معادن و ۱۴.۵ میلیارد دلار برای زیرساخت ها است. برای توسعه معدن مشکلی نداریم و برای زیرساخت ها نیازمند مشارکت سیستم بانکی و… هستیم.

شریعتمداری با اشاره به زیرساخت های منطقه سنگان گفت: این منطقه مشکل گاز ندارد و مشکل برق تا حد زیادی رفع شده است. در زمینه آب، چون از تکنولوژی مصرف پایین آب استفاده شده، نگران نیستیم و با استفاده از پساب های شهری در صدد رفع آن هستیم

وی افزود: در حوزه ریل باید کار بزرگی صورت گیرد و با حمایت دولت و مجلس مشکل رفع شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا