انرژی

دستگاه دیپلماسی عملکرد خوبی در پیگیری حادثه سانچی داشته است

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: دستگاه‌های مسئول از جمله وزارت کار و شرکت نفتکش و همچنین وزارت امور خارجه در پیگیری حادثه نفتکش سانچی کوتاهی نکرده‌اند.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی عملکرد خوبی در پیگیری حادثه نفتکش سانچی داشته است، گفت: تا جایی که اطلاع دارم در این زمینه کوتاهی انجام نشده و وزارت امور خارجه، وزارت کار و همچنین شرکت ملی نفتکش پیگیری های لازم را از ابتدای وقوع حادثه انجام داده‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه سهامدار اصلی شرکت ملی نفتکش وزارت کار است و در واقع ۶۸ درصد از سهام مربوط به شستا می باشد، بنابراین وزیر کار به این مسئله ورود کرده و در سفری به چین پیگیر وضعیت نفتکش و پرسنل و خدمه آن بود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس همچنین بیان کرد: پیش از آن هم مدیرعامل شرکت نفتکش به همراه معاونین و کارشناسان خود در چین مستقر بودند تا کمک های لازم را انجام دهند البته سفارت ایران در پکن هم در این مدت فعال بود و به طور کلی دستگاه دیپلماسی در پیگیری حادثه عملکرد خوبی داشته است.

رئیس کمیته سیاسی و امور داخلی فراکسیون امید اظهار کرد: با توجه به اینکه  این اتفاق در این وسعت رخ داده بود، از ابتدای کار برداشت این بوده که کسی زنده نمانده اما با اینکه با چنین واقعیتی مواجه بودیم، مسئولان مربوطه پیگیری های لازم را انجام دادند که شاید امیدی باشد در حالی که هیچگونه تماسی از طریق تلفن همراه یا رادار نفتکش انجام نشده بود.

نماینده مردم ایلام در مجلس خاطر نشان کرد: بنابراین دستگاه‌های مسئول اعم از وزارتخانه‌های کار و امور خارجه و شرکت نفتکش کوتاهی نکرده‌اند. نباید با طرح این موضوعات بهانه ایجاد کنیم تا اگر خرده حسابی هم وجود دارد از این طریق تسویه شود.

میرزایی در پایان تاکید کرد: در هر حال باید منتظر بررسی جعبه سیاه نفتکش شد و تمامی احتمالات و ابعاد حادثه به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا