انرژی

انعقاد ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار قرارداد گازی در سال ۹۵

مشاور وزیر نفت حجم قراردادهای منعقد شده برای گازرسانی به نقاط مختلف کشور در سال ۹۵ را بالغ بر ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار ذکر کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمود آستانه، شنبه ۱۶ بهمن در مراسم بهره‌برداری از ۹۴۴ پروژه گازی استان فارس، گفت: این قراردادها نمونه‌ای از حجم عظیم اقدامات انجام شده در حوزه نفت و گاز به شمار می‌رود.

او با بیان اینکه در پایان برنامه ششم توسعه باید در روز حجم تولید گاز به ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب برسد، خاطرنشان کرد: تا پایان برنامه توسعه ششم حجم مصرف گاز ۸۰۰ میلیون مترمکعب پیش‌بینی شده است.

همچنین بخوانید

آستانه با تصریح اینکه حجم اقدامات اجرایی شده در حوزه گاز استان فارس، در کشور کم‌نظیر است، گفت: طی ۲ سال ۹۴ و ۹۵ حجم اعتبارات هزینه شده در حوزه گاز، برابر با کل اعتبارات عمرانی فارس بوده است.

او معتقد است که با تدبیر وزیر نفت، منابع مورد نیاز مالی برای اجرای پروژه‌های جدید از دل پروژه‌های اجرایی شده در همین حوزه تامین می‌شود، گفت: امروز نقش وزارت نفت د رتامین بودجه دولت بسیار پررنگ است.

آستانه گفت: قبل از دولت تدبیر و امید، صادرات نفت کشور به کمتر از یک میلیون بشکه در روز رسیده بود و امکان صادرات تنها به ۵ کشور وجود داشت و همواره مشکلاتی در نقل و انتقال نفت، بیمه کشتی‌ها و دریافت‌های بانکی وجود داشت.

او گفت: امروز و با تدبیر دولت تولید نفت ایران به مرز ۴ میلیون بشکه رسیده و بسیاری از مشکلات در زمینه نقل و انتقال نفت فروخته شده و بیمه کشتی‌ها نیز مرتفع شده است.

انتهای پیام


منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا