امور زیربناییچندرسانه‌ایصوتكشاورزی و دامپروری

تولید ۲۰۰ هزار تن گوشت قرمز +صوت

رئیس سازمان امور عشایر ایران از تولید ۲۰۰ هزار تنی گوشت قرمز در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، کرمعلی قندالی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: پرداخت ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر برای پرواربندی دام طی سه سال گذشته منجر به افزایش تولید ۳۵ هزار تنی گوشت در جامعه عشایری شده است.

 

 

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه تمامی تولیدات عشایر متکی به منابع داخلی است، اظهارداشت: افزایش تولید در جامعه عشایری سبب شده تولید ۱۶۵ هزار تنی گوشت قرمز در کشور به ۲۰۰ هزارتن افزایش یابد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران ادامه داد: حدود ۷۵ درصد درآمد عشایر از طریق دامداری تامین می شود بنابراین بیشترین میزان تسهیلات در قالب زنجیره تولید گوشت قرمز به این بخش پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر از دو منبع تامین شده است، گفت: از محل صندوق توسعه ملی طبق بند «ب» ماده ۵۲ قانون احکام دائمی یک درصد از ورودی این صندوق سالانه برای پرداخت تسهیلات به منظور اجرای طرح زنجیره تولید گوشت قرمز با هدف افزایش تولید دام و درآمد عشایر در نظر گرفته شده است.

قندالی با تاکید بر اینکه در این راستا طی سه سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با عاملیت بانک کشاورزی میان عشایر توزیع شده است، افزود: براین اساس دو میلیون راس دام وارد فرآیند پرواربندی در طرح زنجیره تولید گوشت دام عشایر شده که برای خرید هر راس دام دویست هزار تومان با نرخ سود ترجیحی ۱۰ درصد و بازپرداخت یکساله تسهیلات پرداخت شده است.

وی اظهارداشت: علاوه بر این ۴۰۰ میلیارد تومان نیز با مصوبه هیئت دولت از محل ماده ۱۲ قانون مدیریت بحران با نرخ سود چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله با ضمانت زنجیره ای میان عشایر توزیع شده است.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و حسن سعید کلاهی» با هدف تحلیل و بررسی مهم‌ترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا