امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

واردات مواد اولیه ساخت لوله‌های آبیاری کشاورزی با ارز ۴۲۰۰ تومانی

خرم‌آباد- مشاور وزیر جهاد کشاورزی از پیشنهاد واردات مواد اولیه ساخت لوله‌های سیستم آبیاری نوین کشاورزی با ارز ۴۲۰۰ تومانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عباس زارع صبح امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پیشنهاد واردات مواد اولیه ساخت لوله های آبیاری کشاورزی اظهار داشت: این موضوع هنوز نهایی نشده است اما پیشنهادی داده ایم که اگر قرار باشد نتوانیم از تولیدات داخلی استفاده کنیم، به ویژه با قیمت های کنونی که از مهر ماه ۹۶ افزایش قیمت قابل توجهی یافته است، مواد مورد نیاز را وارد کنیم.

وی با بیان اینکه وزیر جهاد کشاورزی در این رابطه دستور دادند تا بتوانیم با استفاده از ارز مصوب بانک مرکزی(ارز ۴۲۰۰ تومانی) پلی اتیلن مورد نیاز را وارد کنیم، تصریح کرد: ۸۰ درصد اقدامات این حوزه انجام شده ولی هنوز نهایی نشده است.

همچنین بخوانید

مشاور وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: امیدواریم این موضوع ظرف ۱۰ تا ۱۵ روز آینده نهایی شود و کمک کند به تعادل تولید و قیمت لوله هایی که از مواد اولیه پلی اتیلن است.

زارع در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ۴۰۰ هزار تن پلی اتیلن نیاز همه طرح های آبی از جمله سامانه های نوین آبیاری، رودخانه های محلی و طرح های جنوب و شرق کشور است، ادامه داد: درخواست شده از شرکت نفت که به نوعی این میزان مواد اولیه در اختیار تعاونی های تولید کننده لوله قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: تعاونی ها باید بیش از این جدیت داشته باشند تا از این سهمیه استفاده کنند، این مسئله نیز تا ششم مردادماه نهایی می شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا