انرژیصوت

توسعه طرح های پالایشگاهی در کشور ضرورت دارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توسعه طرح های پالایشگاهی به منظور جلوگیری از خام فروشی نفت، اشتغال افزایی بیشتر، ایجاد ارزش افزوده بالا، رشد اقتصادی و بسیاری موارد دیگر در کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  هدایت الله خادمی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: ایرا ن به رغم برخورداری از ذخایر عظیم نفت و گاز در جهان متاسفانه همچنان به عنوان یک وارد کننده بنزین در دنیا شناخته می شود.

وی همچنین اظهارداشت: نفت خام امروز به دلیل نبود زیر ساخت های لازم برای فرآوری با نازل ترین قیمت روی ریل صادرات قرارمی گیرد در حالیکه با توسعه واحدهای پالایشگاهی می توان این ماده خام را به انواع و اقسام کالاهای با ارزش افزوده بالا تبدیل و سپس به بازار مصرف داخلی و خارجی عرضه کرد.

همچنین بخوانید


عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی توسعه پالایشگاه سازی در کشور را بسیار مهم دانست و گفت: بدون شک با تبدیل نفت خام به محصولات دیگر و ایجاد ارزش افزوده بالا موجب اشتغال افزایی، درآمدزایی بیشتر، رشد اقتصادی، رونق صادرات و قدرت ارزآوری در کشور خواهد شد.

وی افزود: اتخاذ سیاست های نادرست طی سالیان گذشته ضمن مغفول مانده پالایشگاه سازی موجب شده کشور در برخی از فرآورده های نفتی مانند بنزین همچنان یک وارد کننده باشد.

خادمی بیان داشت: اگر در بحث پالایشگاه سازی گام های موثر و بلندی برداشته می شد امروز نیازی نبود نفت خام با قیمت های بسیار پائین صادر و از طرفی کشور بابت تحریم ها و محدودیت های بین المللی هیچ نگرانی نداشت.

وی یادآورشد: متاسفانه طی سالیان گذشته برخی از مسئولان مانع پالایشگاه سازی در کشور شدند چون واردات بنزین را بهتر از راه اندازی واحدهای پالایشگاهی می دانستند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا