بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

راه اندازی کارخانه نوآوری برای استارتآپ های مالی و بیمه ای

آمادگی لازم برای توسعه استارتآپ ها و سرمایه گذاری بر روی ایده های نو و جایگاه سازی این ایده ها درگروه مالی سامان و شرکت های تحت پوشش آن فراهم شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی شرکت بیمه سامان، توافقنامه استقرار و عضویت گروه مالی سامان در هلدینگ سرمایه گذاری سرآمد امضا شد. براین اساس فعالیت های حوزه فین تک گروه مالی سامان در شعبه این هلدینگ در پارک فناوری انجام می شود.

این توافق نامه هم زمان با انعقاد قرارداد اجاره یک باب سوله کارخانه نوآوری آزادی با شرکت هم‌آوا انجام شد. بدین ترتیب این امکان برای گروه مالی سامان فراهم آمد تا فعالیت‌های تخصصی خود در زمینه فین تک را در یکی از ده سوله این کارخانه راه‌اندازی کند و هم زمان از امکانات و مزایای عضویت در پارک فناوری پردیس استفاده کند.

براساس این گزارش، هلدینگ سرمایه‌گذاری سرآمد به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های شرکت بیمه سامان در نظر دارد با بکارگیری از توان ظرفیت‌های تخصصی، ‌ پتانسیل‌های بالقوه و امکانات مالی درگروه مالی سامان بتواند در ایجاد و توسعه کسب وکارهای فناورانه و نوآورانه در زمینه‌های مالی و بیمه‌ای (فین تک) و در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی، توسعه خدمات نوین مالی- بیمه‌ای و استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری جسورانه، گام های موثری بردارد.

هلدینگ سرمایه گذاری سرآمد برای دستیابی به این هدف، اقدام به تاسیس و راه‌اندازی مرکز نوآوری و کارآفرینی سرآمد کرده است تا از این طریق بتواند با درکنار هم قرار دادن انسان‌های مبتکر و نوآور و خلاق، با تنوعی از تخصص ها وگرایش های تحصیلی مختلف، فضایی مناسب برای این گونه کسب و کارهای جدید و نوپا و ارایه خدمات تخصصی به آنها را فراهم آورد .

احمدرضا ضرابیه، مدیر عامل بیمه سامان در این خصوص گفت: هدف ما حمایت از نخبگان و کارآفرینانی است که در حوزه صنایع مالی ایده های نوآورانه دارند. امکانات و زیرساخت‌های گروه مالی سامان در کارخانه نوآوری متمرکز می شود تا استارتآپ ها بتوانند با بهره گیری از این امکانات ایده‌های خود را تجاری سازی کرده و کسب و کارهای جدید در کشورمان ایجاد کنند.

وی افزود: بانک سامان، بیمه سامان، شرکت پرداخت الکترونیک سامان، کارگزاری بانک سامان، صرافی سامان، شرکت سامانتل اپراتور تلفن‌های همراه گروه مالی سامان، شرکت نویان سیستم و شرکت درمانت ارائه کننده خدمات درمانی، همگی در این فضا حاضر خواهند شد تا به همراه سایر نخبگان و کارآفرینان و فعالان افتصادی کشورمان بتوانند با حضور در بخش فین تک کارخانه نوآوری از ظرفیت‌های گروه مالی سامان برای تجاری سازی ایده های خلاقانه خود و ایجاد کسب و کارهای جدید مبتنی بر فناوری اقدام کنند. این نوع کسب و کارهای جدید قادرند که برای مردم عزیز کشورمان ارزش خلق کنند.

عضو رسمی انجمن حرفه ای صنعت بیمه ادامه داد: ما در گروه بیمه سامان اعتقاد داریم یکی از اصلی ترین گروه کارآفرینان موجود در کشورمان، نمایندگان و کارگزاران صنعت بیمه هستند. این گروه از فعالان اقتصادی استعدادهای کارآفرینی بالایی دارند  و یکی از سختکوش ترین و مقاوم ترین فعالان بخش خدمات مالی – بیمه ای محسوب می شوند.

مدیرعامل بیمه سامان ادامه داد: عرضه بیمه با وجود اینکه جذابیت های بسیار بالایی در بخش ایجاد درآمد، تنوع و هم چنین خدمت به جامعه دارد، از طرف دیگر یکی از پیچیده ترین مشاغل محسوب  می شود که با چالش های فراوانی نیز همراه است. افرادی که توانسته اند با وجود این پیچیدگی و چالش ها، یک کسب و کار بیمه ای راه اندازی کنند لذا جزو فعالان اقتصادی بسیار توانمند کشورمان محسوب می شوند و این کارآفرینان قطعاً اگر توانسته اند در حوزه بیمه یک نمایندگی و یا کارگزاری ایجاد کنند حتماً استعدادهای نهفته دیگری برای خلق، راه اندازی، توسعه و مدیریت کسب و کارهای پیچیده دارند.

ضرابیه خاطرنشان کرد: اگر مجموعه ای بتواند این استعدادهای نهفته را در کنار یکدیگر قرار دهد و آنها را شکوفا کند و از آنها بهره برداری نماید قطعاً می تواند ارزش های بی شماری را برای جامعه و کشورمان خلق کند. این هدفی است که ما در گروه بیمه سامان با ایجاد مرکز نوآوری و کارآفرینی سرآمد در هلدینگ سرمایه گذاری سرآمد دنبال می کنیم.

وی افزود: مرکز نوآوری و کار آفرینی سرآمد از نخبگان و کارآفرینان کشور و علاقمند به فعالیت در حوزه فین تک حمایت خواهد کرد، ضمن اینکه ظرفیت‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری، توسعه و حمایت واقعی از نمایندگان و کارگزاران صنعت بیمه خواهد داشت.

منبع

ایبِنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا