بورسبورس اوراق

افت ۷ درصدی قیمت «استایرن منومر» پارس / شمش بلوم (کاوه) ۱۷ درصد رقابت داشت

«استایرن منومر» پتروشیمی پارس نیز در این روز جزو معاملات پر ارزش (حدود ۲۸ میلیارد تومان) بود که به قیمت پایه فروخته شد و نسبت به معامله قبلی خود ۶.۸ درصد کاهش قیمت داشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  امروز چهار‌شنبه (۳۰ مهرماه)، تالارهای مختلف بورس‌‌کالا در مجموع ارزشی حدود ۲۸۸ میلیارد تومان داشتند که در ۳۴۹ قرارداد منعقد شدند. از این حجم، حدود ۲۰۵ میلیارد تومان آن به رینگ داخلی تعلق داشت. همچنین، تالار محصولات پتروشیمی نیز بیشترین ارزش معاملات را در حدود ۱۱۶ میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

امروز نیز مانند روزهای قبل و در ادامه روند کاهشی دلار در بازار آزاد، معاملات رینگ پتروشیمی با رکود مواجه بود. در این میان، پر‌ارزشترین معامله این تالار هم به محصول «وکیوم باتوم» پالایش نفت تهران به میزان حدودی ۴۰.۷ میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت پایه کیلویی ۲۹۱۲ تومان در حجم ۱۴ هزار تن به طور خصوصی معامله شد و نسبت به معامله قبلی خود تغییر قیمتی نداشت.

تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی

طی این روز و در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی ۱۵ هزار و ۸۰۰ تن وکیوم باتوم، ۴۵۰ تن قیر، ۳۱۰ تن گوگرد، سه هزار و ۴۲۸ تن مواد پلیمری و ۱۶ هزار و ۹۱۵ تن مواد شیمیایی معامله شد.

اغلب معاملات این تالار امروز به قیمت پایه معامله شدند. در این میان، پر‌ارزشترین معامله این تالار به محصول «وکیوم باتوم» پالایش نفت تهران به میزان حدودی ۴۰.۷ میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت پایه کیلویی ۲۹۱۲ تومان در حجم ۱۴ هزار تن به طور خصوصی معامله شد. این محصول نیز نسبت به معامله قبلی خود در ۲۷ آبان، تغییر قیمتی نداشت.

گفتنی است، «استایرن منومر» پتروشیمی پارس نیز در این روز جزو معاملات پر ارزش (حدود ۲۸ میلیارد تومان) بود. این محصول با قیمت پایه کیلویی۷۶۱۱ تومان در حجم ۳۷۲۰ تن فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در ۲۳ آبان، ۶.۸ درصد کاهش قیمت داشت.

کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به «دی اتیلن گلایکول» پتروشیمی مروارید، به ارزش حدود ۹۸ میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول در این روز با قیمت پایه کیلویی ۳۹۳۶ تومان در حجم۲۵۱۰ تن فروخته شد.

تالار صادراتی بورس کالای ایران، امروز میزبان دادوستد ۲۵ هزار و ۲۵۰ تن انواع قیر و ۱۴۰ تن عایق رطوبتی بود.

تالار صنعتی

شایان ذکر است، شش هزار تن شمش بلوم و چهار هزار تن شمش فولادی ۳SP-۱۵۰*۱۵۰ در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران به فروش رسید.

امروز تنها دو محصول دراین تالار عرضه و معامله شد. بیشترین ارزش معاملات این تالار به شمش بلوم ۱۵۰*۱۵۰ ۵SP شرکت فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه) در حدود ۲۰ میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول امروز با ۱۷.۲ درصد افزایش نسبت به قیمت پایه، کیلویی ۳۳۲۶ تومان نقدی معامله شد و نسبت به معامله قبل در ۲۲ مهر، ۰.۱۲ درصد رشد قیمت داشت.

همچنین طی این روز، شمش فولاد ۱۵۰*۱۵۰ ۳SP همان شرکت نیز با ۰.۲۱ درصد افزایش نسبت به قیمت پایه، کیلویی ۲۸۴۳ تومان به طور نقدی فروخته شد.

تالار کشاورزی

این گزارش حاکی است، هشت هزار تن گندم خوراکی در تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران معامله شد.

با ارزشترین محصول این تالار امروز به گندم خوراکی استان های زنجام و مرکزی هر کدام به قیمت کیلویی ۹۹۲تومان و ۱۰ درصد بیشتر از قیمت پایه و حجم ۲۰۰۰ تن به طور نقدی معامله شد. این محصول برای هر استان حدود ۲ میلیارد تومان ارزش داشت.

کم ارزشترین محصول این تالار هم به گندم خوراکی همدان به میزان حدودی ۹۹۲ میلیون تومان تعلق داشت. این محصول هم امروز به قیمت پایه کیلویی ۹۹۲ تومان . ۱۰ درصد بیشتر از قیمت پایه معامله شد.

منبع
اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا