امور زیربناییتعاون و اشتغال

نقش پررنگ تعاونی ها در ساماندهی نیروی کار

 

مدیرکل ترویج، آموزش و تحقیقات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تعاونی ها به عنوان یک مدل کسب و کار انسان محور و بین المللی در شرایط سختی قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مسلم خانی در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد افزود: این مدل در حوزه ساماندهی مدیریت نقدینگی، توسعه کسب و کار و کار آفرینی و از همه مهمتر در حوزه توان افزایی مردم در چنین شرایطی بسیار راهگشاست.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: مدل و الگوی کسب و کارهای تعاونی در ایران نیز از دیرباز مورد توجه اما با فزار و نشیب همراه بوده است.

مدیرکل ترویج، آموزش و تحقیقات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هم اکنون از مدل تعاونی برای ساماندهی کسب و کارهای استارتاپی، توسعه اشتغال در مناطق محروم، روستاها و در شهرهای کم برخوردار به خوبی در حال استفاده است.

وی افزود: خوشبختانه نقش و جایگاه تعاونی ها در طرح اشتغال روستایی و اشتغال فراگیر دولت نقش بسیار برجسته و مناسبی قلمداد می شود.

خانی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به موضوع بیکاری در جامعه اظهارداشت: بر اساس آخرین آمار و اطلاعات مرکز آمار ایران در حال حاضر سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیکار در کشور وجود دارد.

وی به رادیو اقتصاد گفت: نرخ بیکاری جوانان در این بین ۲۴ تا ۲۵ درصد و میانگین بیکاری کشوری نیز ۱۲.۰۴ درصد است.

معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران هم در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد گفت: تعاونی ها برای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در جامعه بسیار موثرند.

کمال عبادزاده افزود: جدا از این تعاونی ها در رشد اقتصادی، تقویت کارآفرینی، پویایی تولید و بسیار موارد دیگر در کشور نقش آفرین هستند.

وی در ادامه از ایجاد ۲۱۹ هزار و ۹۲۹ اشتغال در تعاونی های خدماتی از بدو تاسیس وزارت تعاون در استان تهران خبرداد و اظهارداشت: این تعاونی ها در بخش تعاون و در عرصه اقتصاد ملی از جایگاه ویژه ای برخوردارند.

معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: اشتغال یک موضوع فرا سازمانی و به تنهایی از عهده یک دستگاه خارج است.

وی افزود: برای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در جامعه تمامی دستگاه ها، سازمان ها، نهادها و غیره باید پای کار باشند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا