امور زیربناییصوتكشاورزی و دامپروری

بهبودی تراز تجاری در بخش کشاورزی

مدیرکل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی گفت: افزایش صادرات و کاهش واردات محصولات کشاورزی طی هشت ماهه سال جاری منجر به بهبودی تراز تجاری در این بخش شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شاهرخ شجری در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود:صادرات محصولات کشاورزی طی هشت ماهه سال جاری به لحاظ وزنی با ۱۵,۷۴ درصد رشد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از سه میلیون و ۹۵۰ هزار تن به چهار میلیون و ۵۷۲ هزار تن و از لحاظ ارزشی نیز با ۱۸.۷۴ درصد رشد از سه میلیارد و ۸۴۴ میلیون دلار طی هشت ماهه سال گذشته به ۴.۶ میلیارد دلاردر هشت ماهه سال جاری افزایش یافته است.

وی همچنین اظهارداشت: واردات محصولات کشارزی نیز در هشت ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه ساله گذشته برمدار کاهشی بوده به نحوی که از نظروزنی با ۱,۲۶ درصد کاهش از ۱۲ میلیون و ۹۷۰ هزار تن طی هشت ماهه سال گذشته به ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزارتن در هشت ماهه امسال کاهش یافته است.

همچنین بخوانید

مدیرکل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی گفت: این آمار و ارقام ۶,۹۵ درصد کاهش ارزشی واردات را نشان می دهد که در هشت ماهه سال گذشته هفت میلیارد و ۳۴ صدم میلیون دلار بوده که در هشت ماهه سال جاری با ۶.۸ میلیارد دلار افت مواجه شده است.

وی در ادامه افزود: ماحصل افزایش صادرات و کاهش واردات محصولات کشاورزی طی هشت ماهه سال جاری باعث شده که تراز تجاری در بخش کشاورزی با ۸,۷ درصد از نظر وزنی و ۳۵.۱۳ درصد از لحاظ ارزشی بهبود پیدا کند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا