انرژی

قراردادهای جدید نفتی به تصویب شورای عالی امنیت ملی نرسیده است

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت: چرا وزارت نفت قبل از تصویب بند ۸ قراردادهای جدید نفتی در شورای عالی امنیت ملی این قراردادها را اجرایی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از ۱۳ نماینده دیگر از وزیر نفت پرسید: چرا با وجود عدم اصلاح ایرادات اصلی در الگوی پیشنهادی قراردادهای جدید نفتی و تضاد آن با سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و سایر قوانین و طی نشدن تشریفات قانونی و در نظر نگرفتن منافع ملی، وزارت نفت در پی اجرایی کردن این قراردادها است؟

وی اظهار کرد: به دلیل استفاده نشدن از نظرات کارشناسان، به ویژه کارشناسان حوزه نفت توسط وزارت نفت به ویژه در برداشت از میادین مشترک دچار ضرر شده‌ایم.

حاجی دلیگانی با تأکید بر این ادعا که قراردادهای جدید نفتی در شورای عالی امنیت ملی مصوب نشده است، گفت: بر اساس آخرین بررسی‌هایم مصوبه‌ای از شورای عالی امنیت ملی در خصوص قراردادهای جدید نفتی به تصویب نرسیده است در حالی که اظهار نظر درباره این قراردادها حق این شورا است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مدعی شد: قراردادهای نفتی اطلاعات حوزه نفت و گاز کشور را به کشورهای خارجی همچنین شرکت توتال فرانسه درز داده است که این مسأله موجب وارد شدن ضرر و زیان به منافع ملی شده است؛ ما نمایندگان در دفاع از منافع ملی سوگند یاد کرده‌ایم.

ادامه دارد…

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا