آموزش کسب و کارکسب و کار

برند خود را خانه تکانی کنید!

کم کم به پایان سال ۱۳۹۷ نزدیک می شویم. بوی بهار و شکوفه هایش، شلوغی خیابانها و خرید عید، برنامه ریزی برای برگزاری مراسم نوروز و سفره هفت سین و سفرهای نوروزی، حال و هوای خاص خودش را دارد. یکی از رسم های زیبای این ایام، خانه تکانی است. نه تنها پاکیزگی ظاهری بلکه خانه تکانی دل از هر گونه کینه، حسادت، دشمنی، بی عدالتی، غم و…

مرجان جانقربان (سخنران و مشاور برندینگ و گرافیست)
مرجان جانقربان (سخنران و مشاور برندینگ و گرافیست)

این خانه تکانی برای برند ما هم الزامی است. سالهاست رکود بازار را بهانه می کنیم و دستی به سر و روی برند خود نمی کشیم. سالهاست گرد و غبار چارچوب های قدیمی، برند ما را احاطه کرده. مدتهاست برند خود را فراموش کرده ایم و آنجور که باید و شاید به او سر نمی زنیم. آیا به راستی دلیل عدم موفقیت برند ما در بازار رقابتی همین رکود است یا خود ما نیز به آن دامن زده ایم؟

بیاییم امسال، خانه تکانی را از برند خودمان آغاز کنیم. هم برند شخصی خودمان . هم برند کسب و کاری که داریم. به زمانی باز گردیم که آرزوهایی در سر داشتیم و رویا پردازی کردیم تا کسب و کاری را راه اندازی کنیم. به زمانی بازگردیم که خودمان و تواناییهایمان را شناختیم و در صدد برآمدیم تا جایگاهی در اجتماع داشته باشیم و خدمت مفیدی انجام دهیم. اهداف و چشم اندازهایمان را بازبینی کنیم. کل تجارب کسب شده طی این سالها را بررسی کنیم. ارزشها و اصول اخلاق کاری خود را ارزیابی کنیم. نگرش و پارادایم های ذهنی خود را بررسی کنیم.

همچنین بخوانید

بیاییم افکار کهنه و پوسیده را دور بریزیم. راههای تکراری را کنار بگذاریم. به شیوه های خلاقانه و تکرار نشدنی و ماندگار فکر کنیم. برنامه ریزی منحصر به فردی انجام دهیم که تا به حال انجام نداده ایم. راههایی را برویم که تا به حال نرفته ایم. شروعی دوباره و نو همراه با پشتکار و خلاقیت و به قول شاعر پر آوازه ” طرحی نو دراندازیم…”

شاید آن موقع متوجه شویم که بازار انقدرها هم راکد نیست. شاید این تفکر و باور ما بوده که در رکود بوده است. پیشاپیش سال نوی برند شما مبارک…

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا