بانکتعاون و اشتغال

پرداخت ۷۸۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال روستایی

مدیر پروژه سرمایه گذاری اشتغال فراگیر روستایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تاکنون هفت هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به طرح های اشتغالزای روستایی پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رامین اسدی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: طبق مصوبه دولت معادل ریالی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای اشتغالزایی در روستاها اختصاص می یابد و در این راستا بانک های عامل توسعه تعاون، پست بانک، کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید باید معادل ریالی اعتبار مدنظر را تامین کنند.

وی همچنین سهم کل کشور از منابع صندوق ملی برای طرح های اشتغال روستایی طی دو سال را حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و اظهارداشت: باهماهنگی سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور، نهاد ریاست جمهوری، وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی و همکاری تمامی دستگاه ها سامانه کارا راه اندازی شده تا کارآفرینان طرح های خود را به این سامانه معرفی کنند.

مدیر پروژه سرمایه گذاری اشتغال فراگیر روستایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه تسهیلات مربوطه به طرح های حوزه خدمات، صنعت و کشاورزی پرداخت خواهد شد، ادامه داد: حداکثر تسهیلات پرداختی بسته به نوع طرح و تقاضای ارائه شده در سامانه کارا ۱۵۰ میلیون تومان است.

وی ضمن اشاره به اینکه پروژه های دارای طرح توجیهی در اولویت پرداخت تسهیلات قرار می گیرند، گفت: نرخ سود تسهیلات در نواحی مرزی چهار درصد و در سایر مناطق شش درصد است.

اسدی با بیان اینکه مدت بازپرداخت تسهیلات بسته به نوع طرح در نظر گرفته می شود، افزود: چند مرحله جهت پایش تسهیلات پرداختی برای طرح های اشتغال روستایی وجود دارد به طوری که ضمن رصد از سوی سامانه پایش، تیم های بازرسی و نظارتی بر روند اجرای پروژه نیز نظارت می کنند.

مدیر پروژه سرمایه گذاری اشتغال فراگیر روستایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به رادیو اقتصاد یادآور شد: بدون شک با تغییرات نرخ ارز و قیمت دام طرح هایی که دچار مشکل شده اند مورد بازنگری قرار می گیرند تا نسبت به رفع مشکل اقدام شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا