اقتصاد کلان

مجلس در برابر مفسدین سکوت نخواهد کرد

عضو حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: برای مبارزه با فساد نیاز به قانون نیست و مجلس در برابر مفسدین سکوت نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  دکتر محمدعلی پورمختار عضو حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با برنامه چالش رادیو اقتصاد گفت: مجلس شورای اسلامی با طرح حمایت از گزارشگران فساد، عزم جدی را برای مبارزه با مفسدین جزم کرده است و عیلرغم حمایت برخی از افراد از متخلفین، مجلس سکوت نخواهد کرد.

وی افزود: عمده فساد و جرایم در داخل دولت شکل می گیرد که با بررسی وضعیت هر وزارتخانه مشخص می شود سازو کار و ارزیابی دقیق از عملکرد آنها لحاظ نشده است و انتظار میرود تا شخص رئیس جمهور و معاون اول ایشان به این موضوع ورود کرده و پیگیری نمایند.

پور مختار ضمن گله مندی از عدم اجرای قوانین توسط دستگاه ها گفت :عمده گزارش های ارائه شده توسط دستگاه ها نادرست است و می بایست نظارت خارج از دستگاه متولی کار انجام شود.

وی در خصوص آشکارا بودن بسیاری از مفاسد و دلایل تصویب این طرح جدید افزود: این طرح به منظور تشویق افراد در بسیج عمومی مبارزه با فساد تصویب شده است زیرا بسیاری از فساد ها در لایه های پنهان صورت میگیرد و مسئولان از آن بی خبر می مانند .
وی ادامه داد : به کرات مشاهده شده که پس از گزارش فساد، فرد افشاکننده دچار مشکلات امنیتی و یا اخراج از محل خدمت شده که در این طرح ضمن رازداری در مشخصات، فرد کاملا از نظر قانونی مورد حمایت قرار خواهند گرفت که اعتقاد براین است که با اجرای این طرح شفافیت در جامعه تسریع خواهد شد.

وی در پایان افزود: اجرای این طرح به دلیل موانع پیش رو و سازو کارهای متناسب شاید زمان بر باشد ولی در مجموع اثرات مثبت بسیاری به همراه خواهد داشت.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا