اقتصاد کلان

درصد ناچیز خصوصی سازی واقعی در ایران!

عضو کمیسیون رقابت، خصوصی سازی و سلامت اداری اتاق بازرگانی ایران گفت: آنچه در مملکت به عنوان خصوصی سازی تا به امروز اتفاق افتاده درصد ناچیزی خصوصی سازی واقعی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  محمدصادق حمیدیان در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: بطورکلی با نیم نگاهی به آمار سازمان خصوصی سازی به وضوح درخواهید یافت طی این سال ها بخش عمده ای از بنگاه های دولتی به بخش عمومی، خصولتی و غیره واگذار و درصد ناچیزی سهم بخش خصوصی واقعی بوده است.

وی همچنین اظهارداشت: بحث مهمتری که باید مورد توجه وزیر اقتصاد و تصمیم گیران حوزه اقتصادی کشور قرار گیرد اینکه سازمان خصوصی سازی نبایستی سازمان فروش اموال مازاد دولتی باشد.

عضو کمیسیون رقابت، خصوصی سازی و سلامت اداری اتاق بازرگانی ایران گفت: این سازمان در جهت ایجاد تولید، رونق تولید و جلوگیری از بین رفتن تولید باید بنگاه های اقتصادی را واگذار کند نه اینکه زمین، ساختمان و ماشین آلات یک بنگاه اقتصادی را قیمت گذاری و پس از کسر بدهی آن را به فروش برساند که این خود محل فساددر تولید است.

وی افزود: بنگاه های اقتصادی بنا بر قاعده می بایستی در جهت حفظ اشتغال، تولید و افزایش سهم هر بنگاه تولیدی در جی. دی. پی اقتصاد مملکت قیمت گذاری و به فروش برسند.

حمیدیان اظهارداشت: متاسفانه نگاه به حفظ اشتغال و تولید در این موضوع وجود ندارد چون چنین نگاهی وجود ندارد و فقط می خواهند در جهت فروش اموال مازاد دولتی حرکت کنند بنابراین تقاضای کنسرسیوم های بزرگتر می کنند تنها با ارزیابی مالی!.

وی ادامه داد: ارزیابی فنی و توان مدیریتی در جهت ایجاد تولید اهمیت بیشتری دارد که متاسفانه مورد توجه مسئولان مربوطه نیست.

عضو کمیسیون رقابت، خصوصی سازی و سلامت اداری اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به این پرسش که حضرتعالی تشکیل کنسرسیوم های بخش خصوصی را برای خصوصی سازی تا چه حد ممکن می دانید، یادآورشد: تشکیل کنسرسیوم در جهت افزایش توان بنگاه های خصوصی بطور حتم کمک کننده و موثر خواهد بود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا