بانک و بیمهطلا و ارز

خریداران سکه به دیوان عدالت اداری شکایت کردند

رئیس دیوان عدالت اداری از طرح دعوی درباره دریافت مالیات از سکه در این دیوان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی حجت الاسلام و المسلمین محمد کاظم بهرامی در گفت‌‌وگو با خبرگزاری فارس،‌در پاسخ به این سوال که اخیرا سازمان امور مالی طی دستورالعملی به دنبال اخذ مالیات از سکه است و درباره قانونی بودن این موضوع اختلاف نظر بین کارشناسان وجود دارد،‌آیا این موضوع در دیوان عدالت اداری طرح دعوی شده است، اظهارداشت: روز گذشته شکایتی به دیوان واصل شده و اکنون نمی‌توان در مورد آن نظری داد.

وی تصریح کرد: این شکایت بررسی و از منظر قانون انطباق داده خواهد شد که قانونی است یا خیر.

رئیس دیوان عدالت اداری در پاسخ به این موضوع که مورد مشابهی در سال‌های گذشته درباره اخذ مالیات از خودروهای وارداتی وجود داشت که دیوان آن را ابطال کرد، عنوان کرد:‌ بله، در این شکایت نیز استناد به رای سال ۹۳ مربوط به خودروهای وارداتی شده است اما در بحث‌های قضایی نمی‌توان قبل از بررسی کامل نظر داد و باید منتظر ماند تا واقعیت مباحث حقوقی مشخص شود.

وی در مورد فرایند رسیدگی به این شکایت گفت:‌ ابتدا مباحث اداری و دفتری در دبیرخانه دیوان انجام می‌شود و نامه‌ای به طرف مقابل نوشته خواهد شد که دلایل و مستندات شما چیست؛ بعد از دریافت نامه یک ماه فرصت پاسخ دارد. پس از تکمیل پرونده، در هیات تخصصی مطرح و نظر داده می‌شود و تمامی نظرات به هیات عمومی برای صدور رای می‌آید.

همچنین بخوانید

یک دیدگاه

  1. اصولاً خرید کالا مشمول مالیات بر ارزش افزوده می‌شود و اینکه سازمان امور مالیاتی در بخشنامه اخیر خود صراحتاً خریداران سکه را مشمول پرداخت مالیات دانسته کاملاً خلاف نص صریح قانون مالیات‌های مستقیم است.

دکمه بازگشت به بالا