صنعت، معدن، تجارت

شرکتهای فولادی مکلف به ثبت اطلاعات خود در سامانه جامع تجارت شدند

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت، تمامی شرکت های تولید کننده بیلت، بلوم و اسلب مکلف به ثبت اطلاعات خود در سامانه جامع تجارت و انبارها شدند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، کامران کارگر گفت: تمامی شرکت‌های تولید کننده بیلت، بلوم و اسلب مکلف به ثبت اطلاعات خود در سامانه جامع تجارت و انبارها شدند.

وی افزود: در راستای اجرای بند ۱۱ مصوبات دستور دوم نود و هفتمین جلسه کارگروه تنظیم بازار تمامی شرکت های تولید کننده بیلت، بلوم و اسلب مکلف هستند از اول شهریورماه امسال اطلاعات موجودی اولیه، تولید، فروش، مصرف و ورود و خروج انبار کالاهای خود را صرفاً مطابق برنامه زمانبندی و ترتیبات لازم در سامانه‌های جامع تجارت (www.ntsw.ir) و سامانه جامع انبارها (www.nwms.ir) ثبت نمایند.

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت تصریح کرد: از این پس از عملکرد شرکت‌ها بر اساس اطلاعات ثبت شده در این سامانه ها ارزیابی شده و هر گونه مغایرت در اطلاعات ثبتی با واقعیت یا تأخیر در ثبت اطلاعات می‌تواند منجر به وقوع تخلف عرضه خارج از شبکه، احتکار، عدم اعلام موجودی و یا سایر تخلفات شود.

وی اضافه کرد: ثبت موجودی اولیه فقط برای یک بار برای هر محصول مجاز بوده و موجودی کالا پس از این مرحله صرفاً بر اساس فرآیندهای تولید، فروش و.. تغییر خواهد کرد و موجودی اولیه تاریخ اول مردادماه باید حداکثر تا تاریخ ششم شهریورماه در سامانه ثبت شود.

کارگر اضافه کرد: شرکت‌ها همچنین مکلف هستند تولید هفتگی خود(شنبه تا جمعه) را نهایتاً تا یکشنبه هفته بعد در سامانه ثبت کنند و اطلاعات تولید مردادماه نیز در نهایت تا دهم شهریورماه در قالب ۴ سند برای هر هفته از مردادماه، در سامانه جامع تجارت ثبت گردد.

وی گفت: شرکتها همچنین باید سایر رویه های ورود و خروج کالا از موجودی خود از جمله صادرات، مصرف، اسقاط و..در مردادماه ۱۳۹۹ را در نهایت تا ۱۰ شهریورماه در سامانه جامع تجارت ثبت نمایند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا