انرژی

آخرین وضعیت کیفیت سوخت در کلانشهرهای کشور

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تشریح آخرین وضعیت کیفیت سوخت در کشور گفت: بر اساس آخرین نمونه‌برداری‌های انجام شده طی تابستان و اوایل مهر ماه، کیفیت سوخت کلانشهرها بر اساس استانداردهای یورو۴ بوده است.

هلنا کعبی در گفت و گو با ایسنا درباره آخرین وضعیت سوخت توزیعی در کشور اظهارکرد: بر اساس آخرین بررسی‌های انجام شده و نمونه‌برداری از جایگاه‌های توزیع سوخت و آنالیز آن‌ها ( طی تابستان و اوایل مهر ماه) می‌توان گفت که محتوای گوگرد در سوخت بنزین و نفت گاز – که بسیار مهم و اثرگذار بر آلودگی هوا است – در ۸۵ درصد نمونه‌ها استاندارد و زیر PPM ۵۰ بوده است.

وی ادامه داد: محتوای گوگرد در سوخت بنزین و نفت گاز در ۱۵ درصد نمونه‌ها کمی فراتر از حد استاندارد گزارش شده است که بر اساس بررسی‌های انجام شده این نمونه‌ها عمدتا متعلق به جایگاه‌های بین راهی و یا روستایی بودند و در حال پیگیری برای رفع مشکل در این نقاط هستیم اما می‌توان گفت که میزان گوگرد در سوخت کلانشهرها – که در روزهای اخیر با مشکل آلودگی هوا مواجه شده اند – بر اساس آخرین نمونه‌برداری‌ها در حد استاندارد بوده است.

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: طی مرداد ماه گوگرد موجود در بنزین در تمام نمونه‌ها در حد استاندارد بود اما میزان گوگرد بنزین در شهریور ماه با نوساناتی همراه بود. بر این اساس ۶۰ درصد نمونه‌ها استاندارد و گوگرد ۴۰ درصد نمونه‌ها بین ۵۰ تا ۲۵۰ PPM گزارش شد.

کعبی در پایان با بیان اینکه در شهر تهران میزان بنزن و ترکیبات آروماتیک سوخت توزیعی نیز در حد استاندارد است، گفت: استاندارد بنزن یک درصد و میزان استاندارد ترکیبات آروماتیک ۳۵ درصد است. این حد استاندارد در سوخت سایر نمونه‌ها نیز رعایت شده بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا