انرژی

سرمایه‌گذاری ۱۹۵۰۰ میلیارد تومانی در بخش‌های آب و برق تهران

وزیر نیرو از بهره‌برداری ۱۲۴ پروژه در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: تاکنون در دولت تدبیر و امید ۱۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در بخش‌های آب و برق تهران سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، رضا اردکانیان امروز در بیست و ششمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در مراسم افتتاح ۳ پروژه صنعت آب و برق استان‌های تهران و هرمزگان با اعتبار ۳۳۴۰ میلیارد تومان که با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس انجام شد، اظهار کرد: امروز در بیست و ششمین هفته پویش، یکصد و بیست و چهارمین پروژه این پویش را در سال ۹۹ با دستور و حضور رییس جمهوری افتتاح می‌کنیم، از این تعداد ۷ پروژه ساز و کاری و ۱۱۷ پروژه ساخت و سازی در مجموع با سرمایه‌گذاری ۳۱ هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان است. آنچه می‌ماند ۱۲۶ پروژه دیگر با سرمایه‌گذاری ۱۸ هزار میلیارد تومان تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه امروز ۴ پروژه در تهران در زمینه آبرسانی و یک پروژه مهم در هرمزگان در زمینه تولید برق افتتاح می‌شود، افزود: تامین آب شرب شهرهای بزرگ همواره دغدغه دولت‌ها و سازمان‌های مسئول بوده است و تهران بزرگ به عنوان یک ابر شهر از شهرهای پرجمعیت دنیاست.

همچنین بخوانید

وزیر نیرو گفت: امروز در حالی که از جمعیت حدود ۷.۵ میلیارد نفری کره زمین اعلام می‌شود که در شهرها ۹۶ درصد پوشش دسترسی به آب وجود دارد، حدود ۴ برابر کل جمعیت ایران در جهان هنوز در شهرها به آب دسترسی ندارند، اما به برکت جمهوری اسلامی با فعالیت‌هایی که توسط خود مردم صورت گرفته در تهران و سایر شهرها دسترسی ۱۰۰ درصدی داریم.

اردکانیان افزود: تامین آب باکیفیت تهران برای جمعیت وسیع این ابرشهر توفیق بسیار بزرگی است که حاصل شده است. در تهران، ‌ دولت تدبیر و امید افتخار این را داشته که در ۷ سال گذشته در صنعت آب و برق حدود ۱۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کند. ۱۱ هزار میلیارد تومان از این مجموع در صنعت آب و مابقی در صنعت برق است.

ادامه دارد

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا