بین الملل

فقر مطلق در چین ریشه کن شد

دولت چین یک ماه قبل از پایان مهلت تعیین شده موفق شد به فقر مطلق در این کشور پایان دهد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، نام ۹ شهر فقیر در استان گوئیژو در جنوب غرب چین روز دوشنبه از لیست شهرهای فقیر این کشور حذف شد. بنابراین این کشور یک ماه قبل از پایان مهلت تعیین شده موفق شد به فقر مطلق پایان دهد.

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

بنا بر گزارش شبکه سی جی تی ان، از هفته گذشته مقامات بقیه استا نها و مناطق خودمختار که دارای شهرستان های فقیرنشین بودند پس از بازرسی های گسترده به طور پی در پی محلات خود را کاملاً بدون فقر اعلام کردند.

این مناطق شامل منطقه خودمختار سین کیانگ اویغور، منطقه خودمختار نینگشیا هوی، منطقه خودمختار گوانگشی ژوانگ، استان یوننان، استان سیچوان و استان گانسو می شود. گویژو آخرین منطقه در سطح استانی بود که پیروزی بر فقر مطلق را اعلام کرد.

در سال ۲۰۱۲، حزب کمونیست چین هدف خود را برای پایان دادن به فقر داخلی تا پایان سال ۲۰۲۰ تعیین کرد. معیار خط فقر چین با قیمت ۲۰۱۰، ۲۳۰۰ یوان در سال یا کمی کمتر از یک دلار در روز است.

در سال ۲۰۱۳، از هر سه شهرستان چین یکی “فقر زده” محسوب می شد. این کشور در آن زمان ۸۳۲ شهرستان به شدت فقیر داشت که بیش از ۸۰ میلیون نفر در آن آسیب دیده بودند. فقط ۹ منطقه در سطح استان، از جمله پکن و شانگهای عاری از مناطق فقیرنشین بودند.

طبق داده های اداره ملی آمار چین، در هفت سال گذشته، به طور متوسط سالانه ۱۰ میلیون نفر از فقر شدید در چین رهایی پیدا کرده اند.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا