بین الملل

کرونا برای اولین بار طی ۱۱ سال اخیر نرخ بیکاری ژاپن را صعودی کرد

دولت ژاپن در گزارشی اعلام کرد که به دلیل اثرات منفی بحران ویروس کرونا، تعداد فرصت های شغلی در این کشور طی سال ۲۰۲۰ شاهد سریعترین سقوط خود در ۴۵ سال اخیر بود، در حالی که نرخ بیکاری نیز برای اولین بار در ۱۱ سال گذشته افزایش یافت.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از شینهوا، دولت ژاپن اعلام کرد که به دلیل اثرات منفی بحران ویروس کرونا، تعداد فرصت های شغلی در این کشور طی سال ۲۰۲۰ شاهد سریعترین سقوط خود در ۴۵ سال اخیر بود، در حالی که نرخ بیکاری نیز برای اولین بار در ۱۱ سال گذشته افزایش یافت.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

طبق گفته وزارت بهداشت، کار و رفاه ژاپن، نسبت فرصت های شغلی ۰.۴۲ واحد کاهش یافته و به ۱.۱۸ واحد رسیده است و این معادل داشتن ۱۱۸ فرصت شغلی برای هر ۱۰۰ نفر متقاضی کار است.

این وزارتخانه در ادامه تأکید کرد که این رقم سریعترین سقوط از زمان ثبت ۰.۵۹ واحد کاهش در سال ۱۹۷۵ را نشان می دهد و این رقم کمترین سطح از سال ۲۰۱۴ محسوب می شود.

وزارت امور داخله و ارتباطات ژاپن نیز به طور جداگانه اعلام کرد که نرخ بیکاری در سال ۲۰۲۰، ۲.۸ درصد بود که نسبت به سال گذشته ۰.۴ درصد افزایش داشت و اولین افزایش از سال ۲۰۰۹ را ثبت کرد.

اداره آمار ژاپن هم اعلام کرد تعداد افراد بیکار در سال ۲۰۲۰ با ۲۹۰ هزار نفر افزایش به ۱.۹۱ میلیون نفر رسیده است که بالاترین رقم در ۱۱ سال گذشته است در حالی که تعداد افراد شاغل با کاهش ۴۸۰ هزار نفری به ۶۶.۷۶ میلیون نفر رسیده است که این اولین کاهش در هشت سال گذشته محسوب می شود.

بر اساس این گزارش، تعداد کارمندانی که به طور موقت اخراج شده اند ۸۰۰ هزار تا ۲ میلیون و ۵۶۰ هزار نفر به دلیل شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است. داده های این وزارتخانه نشان می دهد که این رقم بالاترین سطح را از زمان در دسترس بودن داده های قابل مقایسه در سال ۱۹۶۸ نشان می دهد.

برای آخرین ماه سال ۲۰۲۰ یعنی دسامبر، نرخ بیکاری ۲.۹ درصد بود در حالی که نسبت فرصت های شغلی ۱.۰۶ بود و هر دو رقم نسبت به ماه قبل بدون تغییر باقی مانده بودند.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا