بورسبورس اوراق

افت ۴۴هزار واحدی شاخص بورس در هفته دوم معاملاتی ۱۴۰۰

شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۴۴هزار و ۶۱۱واحد کاهش، معادل ۳.۴۵ درصد افت کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در جریان هفته‌ دوم معاملاتی امسال طی ۵روز معاملاتی تعداد ۱۴میلیارد و ۶۰۷میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۱۸۲هزار و ۵۸۷میلیارد ریال در بیش از یک میلیون و ۶۱۹هزار و ۳۳دفعه مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب ۷۵.۸۴، ۶۰.۴۸ و ۲۴.۴۵ درصد افت را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۲۲۶۶میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۴۱هزار و ۳۸۱میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۲۸.۰۵ و ۲۵.۲۸درصد افزایش همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته منتهی به ۲۰فروردین ماه با ۴۴هزار و ۶۱۱واحد کاهش، معادل ۳.۴۵ درصد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۲۴۹هزار و ۹۱۰واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۵۵۳۴واحد کاهش، معادل ۱.۲۵درصد افت کرد و رقم ۴۳۷هزار و ۱۱۴واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۳۸هزار و ۷۱۵واحد افت به رقم ۹۱۵هزار و ۹۷۷واحد و شاخص بازار دوم با ۶۹هزار و ۲۵۹واحد کاهش به عدد ۲ میلیون و ۵۲۳هزار و ۲۵۱واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۴.۰۶ درصد افت شاخص بازار دوم با ۲.۶۷ درصد کاهش همراه شدند.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا