ارتباطات و فناوري اطلاعاتکسب و کار

اسپیکر بلوتوث کالایی کاربردی برای علاقه مندان به موسیقی

موسیقی یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی انسان‌ها را تشکیل می‌دهد. بدون شک کسی نیست که در طول روز اقلا به یک قطعه موسیقی گوش نکند. امروزه سیستم‌های صوتی متعدد با امکانات متنوعی توسط برندهای صوتی تصویری طراحی و روانه بازار شده‌اند. با گسترش فعالیت برندها در این حوزه و ارائه کالاهای متتنوع به بازار، بزرگترین چالش پیش روی خریداران انتخاب کالایی باکیفیت متناسب با سلیقه شخصی است. در این مقاله از راهنمای خرید اسپیکر بلوتوث، معیارهای ضروری جهت تهیه کالایی باکیفیت را ارائه می‌دهیم.

نکات مهم هنگام خرید اسپیکر بلوتوث

 

همچنین بخوانید

در زمان خرید اسپیکر بلوتوث برخی فاکتورهای بسیار کاربردی وجود دارند که هر کاربری باید آن‌ها را مد نظر قرار دهد. در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

  1. اندازه و وزن

این مورد امری کاملا شخصی است و فارغ از بحث سلیقه به بودجه هر خریداری بستگی دارد. برخی کاربران علاقه دارند کالایی تهیه کنند که قابلیت حمل آسان داشته باشد پس بنابراین پذیرای صدای به نسبت کمتر اسپیکر خریداری شده هستند. از طرفی افرادی وجود دارند که ابعاد بزرگ اسپیکر را بیشتر می‌پسندند و علاقه دارند صدای بلندتری دریافت کنند.

  1. کیفیت صدای خروجی

با توجه به ینکه هدف کاربر دستیابی به کالای صوتی است، پس بنابراین باید با توجه به بودجه مورد نظر به دنبال بهترین کالا با بهترین کیفیت صدا بود. برخی فاکتورها در کیفیت صدای خروجی تاثیرگذارند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

  • امپدانس: منظور از امپدانس همان مقاومت تبدیل انرژی الکتریکی به صوت است. هرچه امپدانس عدد بالاتری باشد میزان صدای خروجی کاهش می‌یابد.
  • حساسیت صدا: حساسیت صدا با دسیبل نمایش داده می‎شود و هرچقدر عدد آن بزرگتر باشد بیانگر پخش صدا با حجم بالاتر است.
  • فرکانس پاسخگویی: این عدد با واحد هرتز بیان می‌شود و نشانگر میزان پخش جزئیات است. هرچه این بازه گسترده‌تر باشد نشان دهنده پخش بیشتر جزئیات است.
  1. مشخصات باتری

ظرفیت باتری به کار رفته در اسپیکر به میزان استفاده کاربر بستگی دارد. خریداران باید توجه داشته باشند که هرچه ظرفیت باتری بالاتر رود ابعاد اسپیکر نیز بزرگتر می‌شود. یکی از نکاتی که باید مد نظر قرار داد مدت زمان شارژ کالا است. برخی اسپیکرهای موجود در بازار قابلیت شارژ سریع دارند که در زمان کمتری به میزان شارژ کافی جهت استفاده می‌رسند.

  1. نسخه بلوتوث

نسخه بلوتوث یک اسپیکر از مواردی است که کمتر کسی هنگام خرید به آن توجه می‌کند. هرچه نسخه بلوتوث به روزتر باشد سرعت انتقال اطلاعات بالاتر می‌رود و هم‌چنین دستگاه محدوده عملکرد بالاتری را پشتیبانی می‌کند.

  1. مقاومت محصول

با توجه به اینکه کاربرد اصلی اسپیکرهای بلوتوثی خارج از منزل است پس بنابراین ضروری است کالایی خریداری شود که مقاومت لازم را در برابر رطوبت، گرد و خاک و ضربه را داشته باشد. اکثرا این استاندارد تحت عنوان IPX شناحته می‌شود. برخی رتبه بندی‌های IPX کاربردی به شرح زیر هستند:

  • IPX4: مقاوم در برابر پاشش آب
  • IPX5: مقاوم زیر باران و اسپری شدن مایعات
  • IPX6: مقاوم زیر حجم کم آب، کمی بیشتر ازIPX5
  • IPX7: می‌تواند تقریباً به مدت ۳۰ دقیقه در چند متر آب غوطه‌ور بماند.
  • IPX8: می‌تواند به‌طور کامل در آب عمیق‌تر و برای مدت‌زمان طولانی‌تر غوطه‌ور شود.
  1. درگاه‌های ورودی

اسپیکرهای بلوتوث با توجه به نام خود، از قابلیت اتصال بی‌سیم با استفاده از بلوتوث بهره می‌برند. هرچه پور‌ت‌های اتصال بیشتری همچون USB Flash، TF Card و AUX روی کالا تعبیه شده باشند، دسترسی کاربر به پخش موسیقی آسان‌تر است.

  1. قابلیت مکالمه

امروزه اکثر اسپیکرهای بلوتوث به دلیل بهره‌گیری از میکروفون داخلی امکان مکالمه را هنگام دریافت تماس برای کاربر فراهم می‌کنند. با وجود میکروفون داخلی کاربر اتصال موبایل خود را از اسپیکر قطع نمی‌کند و می‌تواند به راحتی مکالمه خود را انجام دهد.

اسپیکر بلوتوث PSB4925 ، کالایی باکیفیت و امکانات متنوع از برند پرووان

 

برند پرووان، تولید کننده لوازم جانبی موبایل، توانسته با شناسایی مناسب نیاز مردم به کالاهای صوتی نسبت به طراحی و تولید اسپیکر بلوتوث با مدل PSB4925 اقدام کرده است.

این کالا از بلوتوث نسخه ۵ بهره می‌برد که تا محدوده ۱۰ متر عملکرد مفید و بدون وقفه دارد. اسپیکر PSB4925 از یک باتری باکیفیت با ظرفیت ۲۴۰۰ میلی آمپر بهره می‌برد که در مدت زمان ۴ ساعت شارژ می‌شود و قابلیت پخش موسیقی تا مدت زمان ۲ ساعت را با توان خروجی ۱۶ وات به کاربر ارائه می‌دهد.

از مزایای اسپیکر بلوتوث PSB4925 می‌توان به پشتیبانی از پورت‌های USB Flash و TF Card تا ظرفیت ۳۲ گیگابایت و بهره‌گیری از پورت AUX جهت اتصال مستقیم موبایل اشاره کرد. هم‌چنین به دلیل پشتیبانی از میکروفون داخلی امکان تماس پاسخگویی به تماس برای کاربران فراهم شده است.

یکی از فناوری‌های به کار رفته در اسپیکر بلوتوث PSB4925 قابلیت TWS است که کاربران می‌توانند دو اسپیکر از یک مدل را به یکدیگر متصل کنند تا به صورت هم زمان موسیقی پخش شود.

اسپیکر بلوتوث پرووان مدل PSB495 با گارانتی ۱۲ ماهه کاوان کالا ارائه می‌شود تا خریداران آسودگی خاطر لازم از بابت تهیه این محصول را داشته باشند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا