امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

اجرای کاداستر و سنددارشدن اراضی ظرف ۴ سال آینده

یک مقام مسئول گفت: ظرف ۲ سال رفع تداخلات و ۴ سال تهیه نقشه کاداستر و سنددار شدن اراضی کشاورزی اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، معاون ساماندهی سازمان امور اراضی کشور با اعلام این مطلب گفت: تلاش می‌کنیم با حمایت‌های وزیر جهاد کشاورزی، تامین اعتبارات مورد نیاز و همکاری دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در بازه زمانی تعیین شده، این اهداف محقق شود.

حسین میررجبی به تشکیل قرارگاه صدور اسناد مالکیت کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: در قالب این قرارگاه که هر سه‌شنبه با ریاست وزیر جهاد کشاورزی در سازمان امور اراضی و در سطح استان‌های کشور به طور همزمان برپا می‌شود، مشکلات، آمار، اطلاعات و عملکرد استان‌ها در حوزه سنددار شدن اراضی کشاورزی رصد و بررسی می‌شود.

وی با بیان این که سنددار شدن اراضی کشاورزی از اولویت‌های دولت سیزدهم است، تصریح کرد: تاکنون برای حدود ۶۸۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی، سند مالکیت صادر شده است.

میررجبی، اعتبار مورد نیاز اجرای کاداستر در کل اراضی کشاورزی را بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان و برای رفع تداخلات ۹۶۰ میلیارد تومان پیش‌بینی کرد.

وی گفت: نزدیک به ۹۵ هزار و ۸۰۰ پلاک در کل کشور داریم که تاکنون ۵۵ هزار و ۲۴۷ پلاک دارای تداخل شناسایی شده است.

معاون ساماندهی سازمان امور اراضی کشور ادامه داد: از این میزان پلاک شناسایی شده ۱۴ هزار و ۵۷۸ پلاک در کارگروه‌های شهرستانی مورد رسیدگی قرار گرفتند که از این میزان، کل پلاک‌هایی که نقشه‌هایش تهیه شده حدود ۳۲۸۱ پلاک به مساحت ۷ میلیون و ۸۱ هزار هکتاراست.

وی اذعان داشت: از سال ۹۴ تاکنون ۹۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی رفع تداخل شده اند.

میررجبی بیان داشت: با صدور سند مالکیت اراضی کشاورزی، شناسنامه‌ای برای کل این اراضی خواهیم داشت و همه اقداماتی که در این بستر صورت می گیرد مانند الگوی کشت، نوع کشت، میزان و سطح کشت قابل رصد خواهد شد.

وی جلوگیری از خرد شدن اراضی را یکی دیگر از مزیت‌های سنددار شدن اراضی کشاورزی عنوان کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا