کسب و کار

مقایسه تلویزیون سونی با ال جی تفاوتها و کدام بهتر است بگیریم ؟

 

تفاوت تلویزیون های سونی و ال جی ؛ تلویزیون سونی بهتر است یا ال جی

امروزه شاهد حضور انواع برندهای تولید کننده تلویزیون ها هستیم که هر کدام از آن ها سعی می کنند برای اینکه از یکدیگر پیشی بگیرند، تلویزیون هایشان را به تکنولوژی ها و فناوری ها و امکانات مختلف مجهز کنند. در این مقاله سعی می کنیم نقاط قوت و ضعف دو غول تولید کننده تلویزیون ها (ال جی و سونی) را از لحاظ کیفیت تصویر، کیفیت صدا، امکانات و طراحی با هم مقایسه کنیم تا به شما در انتخابی هوشمندانه کمک کنیم. پس با ما همراه شوید.

 

همچنین بخوانید

تفاوت ال جی و سونی در سیستم عامل ها

در مقایسه تلویزیون ال جی با تلویزیون سونی می توان گفت که این دو کمپانی تولید کننده اکثر مدل تلویزیون های خود را با ویژگی ها و مشخصات هوشمند تولید و طراحی کرده اند. این کمپانی در مشخصات تلویزیون ال جی در مدل های هوشمندش از سیستم عامل اختصاصی خود با نام WebOS بهره گرفته. از خوبی های این سیستم عامل می توان به رابط کاربری ساده و جذاب اشاره کرد. منوی این سیستم عامل به صورت نواری در پایین صفحه ظاهر می شود؛ از این رو کل نمایشگر را اشغال نمی کند. سیستم عامل تلویزیون ال جی کارایی ساده ای دارد و همچنین از ظاهری جذاب و مدرن برخوردار است.

تلویزیون هایی که با این سیستم عامل همراه شده اند از  Netfix، Amazoon وYoutube  و … پشتیبانی می کنند. همچنین می توان گفت که شما با خرید تلویزیون هوشمند ال جی به فروشگاه ال جی دسترسی خواهید داشت. از دیگر خوبی های این سیستم عامل اختصاصی ال جی می توان به پخش کننده ویدیو اشاره کرد. این ویژگی بسیاری از تنظیمات ویدیو حتی در زیر نویس فیلم ها و همچنین انواع فرمت ها را در اختیار شما قرار می دهد. استفاده از کنترل جادویی به عنوان یک ماوس، می تواند به شما در اتصال و کنترل سایر دیوایس های متصل شده به تلویزیون کمک شایانی کند.

سونی ترجیع داده است در مشخصات تلویزیون سونی مدل های هوشمندش را به سیستم عامل اندروید مجهز کند. بسیاری از کمپانی های تولید کننده تلویزیونهای هوشمندشان را به اندروید مجهز کرده اند. اندروید رابط گرافیکی زیبا و عالی دارد. از نقاط قوت این سیستم عامل می توان به دسترسی به اپلیکیشن های اندروید و پشتیبانی از حافظه هایی با ظرفیت بالا و بروزرسانی قدرتمند اشاره کرد.

 

مقایسه تلویزیون ال جی با سونی

 

طراحی و ظاهر تلویزیون ال جی بهتره یا سونی ؟

یکی از نکات مهم و قابل توجه در خرید تلویزیون ها و مقایسه تلویزیون سونی و ال جی می توان به شکل ظاهری و طراحی تلویزیون ها اشاره کرد. کسانی که به دکوراسیون منزل خود اهمیت می دهند، بی شک طراحی و ظاهر تلویزیون ها می تواند یکی از دغدغه های آن ها باشد. بدنه باریک و کم ضخامت، طراحی بدون قاب، شکل و طراحی پایه ها و محل قرار گیری پورت ها در تلویزیون از جمله ویژگی های طراحی تلویزیون هاست. ال جی از آن دسته از کمپانی هایی است که مدل های مختلف را با طراحی باریک بدنه و بدون قاب تولید و طراحی می کند. پس می توان گفت تلویزیون های ال جی مدرن و زیبا طراحی شده اند.

البته ناگفته نماند که کمپانی سونی هم در این زمینه کم کاری نکرده و پنل های باریک و بدون قاب زیبایی را تولید و طراحی کرده است. پس می توان گفت که طراحی های زیبا و چشم نواز هر دو کمپانی، هر شخصی را مجذوب خود خواهند کرد. ناگفته نماند که ال جی برای احترام گذاشتن به سلیقه افراد مختلف، چند مدل تلویزیون منحنی را تولید و طراحی کرده تا دوستداران این سبک تلویزیون ها را نیز راضی کند.

  • برای بهره گیری از مقایسه مشخصات تلویزیون سونی به صورت فروشگاهی کلمه روبرو را در گوگل جستجو کرده و وارد نتیجه اول شوید: مشخصات تلویزیون سونی در بانه دات کام
  • برای دیدن مشخصات تلویزیون ال ای دی ال جی هم جمله روبرو را جستجو کرده و روی نتیجه اول کلیک کنید : مشخصات تلویزیون ال جی در بانه دات کام

 

مشخصات تلویزیون ال جی

 

مقایسه ال جی و سونی از لحاظ کیفیت تصویر

یکی از مهمترین فاکتورها در خرید تلویزیونها، می توان به کیفیت تصویر اشاره کرد. هر کدام از کمپانی های تولید کننده سعی می کنند با ورود تکنولوژی ها و فناوری های جدید و بروز، کیفیت نمایش تصاویر بر روی نمایشگر را تا حد زیادی بالا ببرند. ال جی و سونی هر دو در زمینه ارائه کیفیت تصویر به خوبی کار کرده اند و امتیاز قابل قبولی می گیرند. البته باید به این نکته توجه کرد، کمپانی سونی در زمینه کیفیت تصویر بهتر از ال جی کار کرده است.

اولین نکته که موجب ارائه کیفیت زیبای نمایش تصاویر شده است، حضور پنل OLED است. ال جی تعدادی از مدل های بالا رده خود را با این نوع نمایشگر تولید و طراحی کرده است. اولد ها علاوه بر کیفیت عالی تصویر، کنتراست خوب، روشنایی مناسب و البته مصرف پایین انرژی را تضمین می کنند. کمپانی سونی هم تعداد محدودی از مدل هایش را با این فناوری نمایشگر تولید کرده است. هر دو کمپانی نیز از پنل IPS در تولید مدل های مختلف استفاده کرده اند. از خوبی های پنل IPS می توان به زمان پاسخگویی مناسب، دقت رنگ بالا، زاویه دید مناسب و ضد ضربه بودن اشاره کرد.

در حالت کلی می توان گفت که روشنایی بیشتر، دقت بالاتر و ارائه جزئیات بیشتر از خوبی های پنل های تلویزیون های سونی است. البته ناگفته نماند که این اختلاف کیفیت، شاید چندان به چشم نیاید. هر دو کمپانی سعی کرده اند از موتور پردازشگر تصویر، فناوری HDR، اسکن تصویر مناسب و سایر تکنولوژی های دیگر بهره ببرند تا بتوانند تصاویر را زیباتر و پر وضوح تر بر روی نمایشگر به تصویر بکشند. امروزه اغلب مدل خرید تلویزیون ۸k سونی و تلویزیون های ال جی با کیفیت تصویر ۸کی و فورکی تولید و طراحی شده اند. هر دو کمپانی در سال جدید از مدل های ۸K نیز رونمایی کردند تا سطح جدید از کیفیت تصویر را به رخ بکشند.

 

مشخصات تلویزیون سونی

کیفیت صدا ؛ ال جی بخریم یا سونی؟

پس از کیفیت تصویر، کیفیت و توان صدای پخش شده از اسپیکرهای داخلی تلویزیون ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بی شک ال جی و سونی هم بر این امر واقف هستند و هر دو کمپانی سعی کرده اند بهترین کیفیت صدا را در تلویزیون های خود ارائه دهند. لازم است بدانید که ال جی از با کیفیت ترین سیستم های صوتی در تلویزیون های اولد خود استفاده کرده است که صدای بی نظیری را ارائه می دهد. همچنین می توان گفت که AI Sound ال جی هم صدای هوشمند جادویی را ارائه می دهد.

سونی هم در زمینه ارائه صدای مناسب کم کاری نکرده و از سیستم صوتی ایده آلی در تولید تلویزیونهایش استفاده کرده است. سیستم صوتی تلویزیون سونی صدایی کاملا فراگیر و هوشمند را در اختیار شما قرار می دهد. البته وجود ساب ووفر در این سیستم صوتی موجب می شود صدای بم نیز بسیار عالی ارائه شود. داشتن قابلیت Surround از دیگر خوبی های سیستم صوتی سونی است. در کل در مقایسه این دو برند می توان گفت که هر دو کیفیت صدای مطلوبی ر ارائه می دهند، اما سونی در این زمینه از ال جی پیشی گرفته است.

تلویزیون الجی خوبه یا سونی ؟ سایزبندی های متنوع این دو کمپانی

در خرید تلویزیون یکی دیگر از فاکتورهای پر اهمیت اندازه و ابعاد است. لازم است با توجه به متراژ محیط، سایز و اندازه مناسب خود را بخرید. برای اینکه کاربران بتوانند مناسب ترین سایز را انتخاب کنند، کمپانی های تولید کننده سعی کرده اند اندازه های مختلف را تولید و طراحی کنند. هر دو کمپانی تلویزیون ها را در سایز بندی های مختلفی تولید و طراحی کرده اند، اما با نگاهی ریزبینانه تر متوجه خواهیم شد سایز بندی کمپانی ال جی متنوع تر از سونی است. اما به هر حال شما می توانید از هر دو کمپانی سایز و اندازه متناسب با نیاز خود را خریداری کنید. ۳۲ اینچ، ۴۳ اینچ، ۵۰ ، ۵۵ ، ۵۸ ، ۶۰ ، ۶۵ ، ۷۰، ۷۵ و ۸۰ و ۸۵ و ۸۶ و … از جمله سایز بندی های متنوع این دو کمپانی است.

تلویزیون ال جی خوبی یا سونی - تفاوت تلویزیون سونی با ال جی

 

مهمترین تفاوت تلویزیون سونی و تلویزیون ال جی ؛ قیمت

در زمینه قیمت می توان گفت که در مدل تلویزیون های ال ای دی این دو کمپانی، شاهد قیمتی پایین تر در محصولات ال جی هستیم. البته در مدل های اولد شاید این اختلاف قیمت چندان به چشم نیاید. این افزایش قیمت تلویزیون سونی جهت ارائه عملکرد خاص، سخت افزار قدرتمند، کیفیت تصویر مناسب و سایر ویژگی ها و امکانات خوب مدل های متفاوت این کمپانی است. البته باز هم با وجود ویژگی ها و امکانات خوب سونی، در رقابت قیمت بین تلویزیون سونی و تلویزیون ال جی، کمپانی ال جی برنده این رقابت است.

کلام آخر

با کنار هم قرار دادن تمامی مزایا و معایب این دو برند تولید کننده تلویزیون ها، می توان گفت که انتخاب مدل مناسب تلویزیون سونی یا ال جی کاملا به سلیقه و نیاز شما بستگی دارد. اگر از آن دسته از افرادی هستید که قیمت تلویزیون برایتان در اولویت است، در میان سری های مختلف کمپانی الجی می توانید مدل مناسب خود را بیابید. اما اگر کیفیت بالای تصویر و صدا و سخت افزار قدرتمند یکی از دغدغه های شما است، می توانید در بین مدل های کمپانی سونی، مناسب ترین مدل ها را بیابید. ما سعی کردیم در این مقاله از جنبه های مختلف تصویر، صدا و امکانات این دو برند نام آشنا و پر آوازه را مقایسه کنیم؛ پس انتخاب مناسب ترین برند را به شما می سپاریم. در صورتی که تمایل به مقایسه این دو برند دارید لطفا   خرید تلویزیون از بانه دات کام   را در گوگل جستجو کنید و روی اولین مورد کلیک کنید.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا