امور زیربناییراه و ساختمان

شرایط خانه‌دار شدن جوانان در استان سمنان تسهیل شود

سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان خواستار فراهم شدن شرایط لازم برای خانه‌دار شدن جوانان استان شد و گفت: مردم در اجرای طرح مسکن ملی انتظار تسهیل‌گری دارند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی صبح شنبه در دیدار معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان به همراه مدیران کل دفاتر شهری و روستایی استانداری و جمعی از شهرداران، دهیاران و مدیران این حوزه به مناسبت روز شهرداری و دهیاری به میزبانی دفتر خود، خواستار توجه بیشتر مسئولان شهری به مقوله مسکن جوانان شد.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه مردم در اجرای طرح مسکن ملی انتظار تسهیلگری دارند، افزود: در بحث نهضت ملی مسکن تسهیل در امور برای جوانان برای نام نویسی و تکمیل آن و خانه دار شدن این قشر در دستور کار قرار گیرد.

امام جمعه سمنان در دیگر بخش سخنان خود با بیان اینکه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به واقع خدمت رسان مستقیم به مردم هستند، ابراز کرد: شهرداران و دهیاران باید در تمامی امور امین مردم بوده و نفع شخصی را در کار وارد نکنند.

مطیعی با بیان اینکه بحث دریافت و عوارض و خدمت‌های ارائه شده‌ای که حاصل از پرداخت این مقوله‌ها است، باید به صورت کامل برای مردم تفهیم و آگاهی بخشی شود، بیان کرد: کمترین زمان، کمترین هزینه و ارائه بهترین خدمت از انتظارات مردم از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است که باید مورد توجه قرار گیرد.

ثبت نام مسکن ملی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان نیز در این نشست پیرامون اولویت‌های اقتصادی و عمرانی شهرهای استان سمنان گفت: تسهیل در امور مردم در حوزه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از سیاست‌ها و برنامه‌های جدی ما در استان است.

محمد حمیدی همچنین افزود: شفاف سازی در امور حوزه شهری و روستایی برای جلوگیری از ایجاد رانت از دیگر برنامه‌های کاری حوزه عمرانی استان است که مَدنظر و توجه قرار دارد از سوی دیگر پرونده‌های موجود در کارگروه مغایرت‌ها در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حوزه روستایی نیز با دقت بررسی و به روز شد.

وی با بیان اینکه وام‌های بسیار خوبی بخصوص پس از سفر ریاست محترم جمهوری به استان در قالب تسهیلات روستایی و اشتغال پرداخت شد و همچنان ادامه دارد، گفت: ما در استان سمنان در بحث مقاوم سازی مسکن روستایی در کشور پیشرو هستیم و هم‌اکنون نیز آمادگی لازم برای پرداخت وام مسکن روستایی در راستای مقاوم سازی منازل، وجود دارد.

معاون استاندار سمنان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ۵۴ هزار نفر ثبت نامی در بحث نهضت ملی مسکن در استان انجام شد که تاکنون ۳۵ هزار نفر رد درخواست داده و از لیست خارج شدند و زمین برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در استان در حوزه شهری و روستایی برای تمامی متقاضیان واجد شرایط تأمین شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا