ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

ورود جهاد دانشگاهی به عرصه وب‌پژوهی می‌تواند منشأ خیر و برکت باشد

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه این نهاد از بدو تاسیس در زمینه ترویج تحقیقات کاربردی و توسعه فناوری و کاربرد فناوری ورود کرده است،گفت: ورود جهاد دانشگاهی به موضوع وب‌پژوهی می‌تواند منشأ خیر و برکت باشد. 

به گزارش آرمان اقتصادی، دکتر حسن مسلمی‌نائینی در افتتاحیه نهمین همایش وب‌پژوهی که در دانشگاه علم و فرهنگ در حال برگزاری است، گفت: برگزاری نهمین دوره کنفرانس وب‌پژوهی بیانگر انجام کار جدی در برگزاری این کنفرانس است. من از همکارانم در دانشگاه علم و فرهنگ به دلیل برگزاری ادوار این کنفرانس تشکر می‌کنم.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه وب و فضای مجازی وجوه متفاوتی دارد، تصریح کرد: توجه به ظرفیت‌های وب باعث پیشرفت می‌شود و عدم توجه و استفاده ناصحیح می‌تواند موجب بروز مشکلات شود.

رئیس جهاد دانشگاهی درباره برگزاری کنفرانس بین‌المللی وب‌پژوهی خاطرنشان کرد: برگزاری نهمین دوره کنفرانس وب‌پژوهی بیانگر تلاش ۹ ساله برای برگزاری این کنفرانس است و برگزاری این کنفرانس به مدت ۹ سال، مایه مباهات جهاد دانشگاهی به حساب می‌آید. 

دکتر مسلمی نائینی خاطرنشان کرد: موضوعات و مسائل اقتصادی از چالش‌های بزرگ به حساب می‌آیند، اما با استفاده از تجربه کشورهای پیشرفته در  زمینه فناوری اطلاعات می‌توانیم به توسعه اقتصادی دست یابیم. در مجموع توجه و پرداختن به موضوع وب و وب‌پژوهی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی یک امر ضروری است. 

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه توجه به وب‌پژوهی یک ضرورت است،توضیح داد: وب‌پژوهی، یک موضوع بین‌رشته‌ای به حساب می‌آید. موضوع وب‌پژوهی،توجه محققان رشته‌های فنی‌مهندسی، علوم‌پایه، علوم‌انسانی، علوم‌پزشکی و علوم‌انسانی را به خود مشغول کرده است. تبادل دانش دانشمندان در این زمینه سبب هم‌افزایی و توسعه همه‌جانبه و پایدار می‌شود. 

 دکتر مسلمی نائینی بیان کرد: کنفرانس وب‌پژوهی،شکل متوالی به خود گرفته است و مورد تایید IEEE است. وب پژوهی در دانشکده‌های علوم انسانی،هنر و فنی‌مهندسی دانشگاه علم و فرهنگ مورد توجه قرار گرفته است و این یک نکته مثبت قلمداد می‌شود. 

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه فضای وب علاوه بر کسب‌وکار کاربردهای دیگری هم دارد، توضیح داد: خدمات دولت و آموزش هم بر بستر وب ارائه می‌شود. آموزش الکترونیکی نیز در دوران کرونا رشد یافت. 

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا