بانک و بیمه

بیش از ۹۸ درصد تراکنش‌ها در بانک پارسیان غیرحضوری است/ سامانه "کبالت" بانک پارسیان از سامانه‌های فعال و پراقبال / بانک پارسیان از بازیگران اصلی اکوسیستم نوآوری کشوردر پشتیبانی از مجموعه‌های نوآور


معاون فناوری‌های نوین مالی و اطلاعاتی بانک پارسیان از ارائه خدمات جدید این بانک در سه حوزه پرداخت تسهیلات ، چک و امضای دیجیتال به‌صورت غیرحضوری در آینده نزدیک خبر داد و گفت: به‌طور میانگین ماهیانه ۲۲ میلیون تراکنش از طریق سامانه کبالت ( بانکداری باز) در این بانک صورت می‌گیرد.

 

مسعود پشم چی در نشست خبری روز سه شنبه ۳۰ خرداد با اصحاب رسانه در تشریح اقدامات و خدمات بانک پارسیان در حوزه بانکداری دیجیتال و توسعه بانکداری نوین گفت : این بانک از ابتدای شروع کار خود با ارائه خدمات جدید تحولی جدی را در صنعت بانکداری کشور ایجاد کرد و مردم همواره انتظار دریافت جدیدترین خدمات نوین بانکی را حول محور فناوری از این بانک دارند.

وی با اشاره به این‌که تمرکز بانک پارسیان بخصوص در سال‌های اخیر ارائه خدمات بر پایه فناوری‌های جدید و گسترش بانکداری دیجیتال است،گفت: بر این اساس طبق آخرین آمار بیش از ۹۸ درصد تراکنش‌های بانک پارسیان از طریق خدمات غیرحضوری ارائه می‌شود که این نشان از گرایش خوب مشتریان بانک به خدمات غیرحضوری و درگاه‌های دیجیتال بانک دارد.

پشم چی با اظهار اینکه به‌عنوان اولین بانک، ارائه خدمات در حوزه موبایل و همراه بانک را استراتژی خود قراردادیم تصریح کرد : برای احترام به سلایق مشتریان و پوشش خواسته‌های آن‌ها سبدی از محصولات همراه بانک را در اختیارشان قراردادیم تا محدود به استفاده از یک سامانه و خدمات نباشند

وی با تأکید بر این‌که این موضوع مورد اقبال مشتریان قرارگرفته است توضیح داد:در حال حاضر سه سامانه موبایل بانک با عنوان سامانه محصولات موبایلی شامل؛ همراه بانک پارسیان من، سامانه تاپ (سوپر اپلیکیشن تاپ) و سامانه بانکیار با ارائه خدمات پرکاربرد مورد استقبال مشتریان قرارگرفته است.

رضایت مشتریان از خدمات درگاه‌های موبایلی بانک پارسیان

معاون فناوری‌های نوین مالی و اطلاعاتی بانک پارسیان با ارایه گزارشی از آمار نصب و بهره برداری از برنامه های کاربردی بانک پارسیان در بازارهای داخلی، تعداد بالای نصب و استفاده از برنامه های بانک را نشان دهنده موفقیت و برتری بانک در دریافت رضایت کاربران دانست.

وی بابیان این‌که در حدود ۳۷ درصد خدمات بانک از درگاه موبایل بانک انجام می‌شود گفت: مخصوصاً پس از ارائه خدمات افتتاح حساب غیرحضوری که از دی‌ماه ۹۹ راه‌اندازی شد استقبال مشتریان از دریافت خدمات از طریق درگاه‌های غیرحضوری افزایش داشته است.

انجام ماهیانه ۲۲ میلیون تراکنش از طریق کبالت

پشم چی یکی دیگر از حوزه‌های موردتوجه بانک در ارائه خدمات دیجیتال را بانکداری باز عنوان کرد و گفت: بانک در این بخش سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام داده و سعی کرده بانکداری مدرن و دیجیتال را به‌صورت عملی در این حوزه پیاده کند.

وی با اشاره به این‌که سامانه بانکداری باز ( کبالت) این بانک که از سال ۹۸ شروع بکار کرده است در سال اول با ۱۴۰ هزار تراکنش همراه بوده است ،گفت: در حال حاضر به‌طور میانگین در هرماه ۲۲ میلیون تراکنش از طریق این سامانه انجام می‌شود . وی اضافه کرد: همچنین در سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۲۰۰ میلیون تراکنش از طریق سامانه بانکداری باز (کبالت) توسط شرکت‌های فین تکی و سایر شرکت‌های طرف قرارداد صورت گرفته است.

پشم چی افزود : در این سامانه بیش از ۳۵۰ سرویس مختلف ارائه‌شده است که در حدود ۱۱۳ سرویس پرتکرار مورداستفاده ی یبیشتر مشتریان بوده است.

وی با اعلام آمادگی ظرفیت بانک برای جذب مشتریان جدید و ارائه خدمات در حوزه بانکداری باز تصریح کرد: سعی داریم در چارچوب ضوابط بانک مرکزی و با تسهیل ارائه سرویس به مشتریان در حوزه بانکداری باز بتوانیم به‌طور فعال در این حوزه نقش داشته باشیم.

پشم چی ادامه داد: طبق آمار سامانه ” کبالت” بانک پارسیان یکی از معدود سامانه‌های فعال و پراقبال درمیان ۳ یا ۴ سامانه فعال در کشوراست و به‌طور عملی ۹ درصد تراکنش‌های بانک پارسیان از طریق سامانه بانکداری باز ارائه می‌شود.

معاون فناوری‌های نوین مالی و اطلاعاتی بانک پارسیان با اعلام این مطلب که در حوزه خدمات غیرحضوری، سرویس‌های بسیاری را در دست اقدام و تکمیل داریم افزود: به‌زودی پرداخت تسهیلات ،امضای دیجیتال و خدمات چک به‌صورت غیرحضوری در بانک عملیاتی می‌شود.

ارائه کارت‌های اعتباری چندبخشی

در ادامه این نشست محمدرضا پارسا فرد مدیر بازاریابی و توسعه کسب وکار با بیان اینکه بانک پارسیان در حوزه فناوری نوآور و پیشرو بوده است، گفت: بانک پارسیان در همین زمینه کارت اعتباری بخش‌بندی شده را در دستور کار دارد. این کارت‌ها به عنوان ابزار تسهیلاتی، آیتم‌های مختلفی از قبیل؛ کارت اعتباری عام، سفر و گردشگری، لوازم‌خانگی ایرانی، مایحتاج عمومی زندگی و حوزه سلامت را در برمی گیرد.

وی صدور کارت اعتباری انفرادی، گروهی و کارت اعتباری برمبنای سرویس از طریق پلتفرم درخواست دهنده را از انواع روش‌های کارت اعتباری چندبخشی مطرح کرد و افزود: تحریک تقاضا و کمک به عرضه تأمین کالا‌های اساسی از عمده مزایای کارت اعتباری جدید در سطح کلان است.

استودیو تجربه گروه داده‌پردازی پارسیان نقطه اتصال به شبکه جهانی و مدرن نوآوری

در ادامه حمید توفیقی مدیرعامل گروه داده‌پردازی پارسیان اظهار کرد:داده‌پردازی بانک پارسیان به‌عنوان بازوی فناوری و نوآوری بانک به ایفای نقش می‌پردازد. شرکت تجارت الکترونیک پارسیان که بزرگ‌ترین شبکه پرداخت کشور را بر عهده دارد با بهره‌مندی از توانمندی‌ها و قابلیت‌های خود در عرصه فناوری‌های نوین پرداخت و عرضه محصولات و خدمات موردنیاز در این حوزه موفق شده تا در طول فعالیت خود از بیشترین اثربخشی در رشد پرداخت‌های الکترونیکی و بسط آن به اقصی نقاط کشور برخوردار گردد.

وی اضافه کرد: در این گروه همچنین شرکت تأمین خدمات سیستم‌های کاربردی کاسپین باهدف ارائه خدمات نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و شبکه‌های اختصاصی نقل‌وانتقال اطلاعات و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات شکل‌گرفته و این شرکت بازوی فنی و نرم‌افزاری بانک پارسیان شناخته می‌شود. همچنین در کنار این موارد شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش باهدف راه‌اندازی و پشتیبانی پایانه‌های فروش و نیز فعالیت بازرگانی و واردات قطعات موردنیاز خدماتی تأسیس شده است. این در حالیست که مایکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده دستگاه pos در کشور هستیم.

وی بابیان اینکه گروه داده‌پردازی پارسیان در سال ۹۷ اقدام به راه اندازی پیام رسان آی گپ کرد که هم اکنون با ۲۰ میلیون کاربر یکی از فعال ترین پیام رسان های کشور می باشد. ضمنا این گروه در سال ۱۴۰۰ اقدام به راه‌اندازی زیست‌بوم نوآوری با برند اینوپارس کرده است. این زیست‌بوم با دارا بودن نهاد‌های مختلف ازجمله صندوق پژوهش و فناوری ستارگان ( به‌عنوان نهاد مالی اکوسیستم) ، شرکت توسعه نوآوری سریع ستارگان به‌عنوان نهاد سرمایه‌گذار اکوسیستم، اولین استودیو تجربه فین تک کشور و استودیو تاپ پلاس و شتاب‌دهنده نیک استار در طی یک سال فعالیت خود اقدام به سرمایه‌گذاری در ۶ طرح نوآورانه کرده است.

توفیقی در پایان گفت: استودیو تجربه گروه داده‌پردازی پارسیان، اولین استودیو تجربه ایران، در فروردین ۱۴۰۲ راه‌اندازی شد که نقطه اتصال به شبکه جهانی و مدرن نوآوری می‌باشد. امروزه در دنیا، به‌جای استفاده از روش‌های سنتی آموزشی، برای انتقال مفاهیم و مهارت‌ها از چرخ‌های تجربه استفاده می‌شود. چرخه‌های تجربه، محصول مستمر و دائمی استودیو تجربه است.

 


انتهای پیام/

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا