انرژی

سهم ۸۵ درصدی بخش مولد استان مرکزی از مصرف برق

معاون برنامه ریزی و تحقیقات برق باختر گفت: بخش‌های مولد استان مرکزی در حوزه صنعتی و کشاورزی حدود ۸۵ درصد برق استان را مصرف می‌کنند.

علی صفری در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر مدیریت مصرف برق در فصل تابستان اظهار کرد: استان مرکزی به عنوان یک استان صنعتی بیشترین مصرف برق را در حوزه مولد به خود اختصاص داده است، به طوری که ۶۵ درصد مصرف در حوزه تولید صنعتی و ۲۰ درصد نیز در حوزه کشاورزی است.

همچنین بخوانید

وی با اشاره به برنامه مدیریت مصرف برق در تابستان سال ۱۴۰۲ با توجه به شعار رشد تولید و مهار تورم گفت: این برنامه‌ها به گونه‌ای تدوین شده است که بتوان با بهره‌گیری و کمک از بخش‌های غیرمولد نظیر خانگی و تجاری، انرژی صرفه جویی شده را در اختیار حوزه مولد یعنی بخش کشاورزی و صنعت که پیشران توسعه اقتصادی و درآمدزایی برای کشور هستند قرار داد.

صفری گفت: از طرفی در حوزه مصرف صنعتی و کشاورزی به گونه‌ای برنامه ریزی شده است تا با مدیریت مصرف اجازه ندهیم خاموشی برق در مصارف خانگی اتفاق بیفتد.

او افزود: قرار دادن کولرهای آبی در دور کند و کولرهای گازی بر روی عدد ۲۴ موجب خواهد شد تا حدود ۶۰ مگاوات در مصرف برق استان مرکزی صرفه جویی شود و علاوه بر اینکه این کار موجب پرداخت پاداش از سوی وزارت نیرو خواهد شد، میزان صرفه جویی انجام شده در مصرف برق، در اختیار مصارف صنعتی و تولیدی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا