انرژی

اردکانیان در کار خودش دانشمند است

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران ضمن اعلام این خبر که اقدامات لازم برای جلوگیری از خاموشی در تابستان سال آینده در حال انجام است با اشاره به معرفی اردکانیان به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو، گفت: اردکانیان در کار خود دانشمند است.

حاجی رضا تیموری با حضور در غرفه ایسنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با بیان این که اردکانیان فردی توانمند بوده و با کار وزارت نیرو آشنا است، اظهار کرد: اردکانیان در کار خود دانشمند است و در بخش آب و برق اطلاعات خوبی دارد. امیدوارم با رای بالای نمایندگان مجلس به عنوان وزیر نیرو انتخاب شود.

وی با تاکید بر این که اداره وزارت نیرو به صورت سیستمی است، ادامه داد: در وزارت نیرو بحث سیاسی کمتر است و بیشتر بحث‌های فنی و حرفه‌ای مطرح است و به نظر من اردکانیان یک فرد حرفه‌ای و فنی در اداره وزارت نیرو محسوب می‌شود.

همچنین بخوانید

انجام اقدامات پیگیرانه برای جلوگیری از خاموشی در تابستان سال آینده

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران در ادامه با اشاره به پیک مصرف برق در تابستان سال جاری، گفت: ظرفیت اسمی نیروگاه‌های کشور حدود ۷۷ هزار مگاوات است که میزان مصرف در تابستان گذشته به ۵۵ هزار مگاوات رسید و اگر مردم صرفه‌جویی نمی‌کردند این میزان به ۵۷ تا ۵۸ هزار مگاوات می‌رسید و نیروگاه‌ها نمی‌توانستند این میزان را تامین کنند و در نتیجه با خاموشی مواجه می‌شدیم.

تیموری از انجام برنامه ریزی‌های لازم برای مقابله با خاموشی احتمالی در تابستان سال آینده خبر داد و افزود: برای جلوگیری از خاموشی احتمالی در تابستان سال آینده در حال انجام بحث‌های فنی، مدیریت مصرف و فرهنگ سازی هستیم.

بدهکاری ۳۰۶ میلیارد تومانی مشترکان به شرکت توزیع برق استان تهران

وی در ادامه با بیان این که مشترکان ۳۰۶ میلیارد تومان به شرکت توزیع برق استان تهران بدهی دارند، گفت: از این میزان ۷۷ میلیارد تومان به بخش خانگی و ۶۶ میلیارد تومان مربوط به بخش عمومی شامل ادارات است. از آنجایی که شرکت برق، منابع دولتی و استانی ندارد و به صورت درآمد هزینه‌ای اداره می‌شود هرچه بهای انرژی به موقع پرداخت شود توان مالی این شرکت افزایش یافته و می‌تواند در احداث و توسعه شبکه‌های جدید و بهینه سازی شبکه‌های فرسوده فعالیت بیشتری داشته باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران افزود: برای وصول بدهی‌ها گروه‌های عملیاتی و آژانس‌های خدماتی اقدامات لازم را انجام می‌دهند و همچنین بخش دیگری از بدهی‌ها تهاتر می‌شود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا