انرژی

صرفه‌جویی ۱۳ میلیون کیلووات ساعتی برق در استان مرکزی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: در دولت سیزدهم با کاهش تلفات ۲۱ صدم درصدی شبکه توزیع، صرفه‌جویی ۱۳ میلیون کیلووات ساعتی برق محقق شد.

 محمود محمودی ششم شهریورماه در جمع خبرنگاران افزایش رضایت‌مندی مشترکان، استفاده بهینه از امکانات و منابع موجود، تأمین برق پایدار و مطمئن و بهره‌وری اقتصادی را از اهداف این شرکت عنوان و اظهار کرد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون، در شاخص راهبردی تلفات انرژی الکتریکی این استان، کاهش تقریبی ۲۱ صدم درصدی اتفاق افتاده و از رقم ۸.۶۰ در سال ۱۴۰۰ به ۸.۳۹ در سال جاری رسیده است. این کاهش تلفات باعث صرفه‌جویی ۱۳ میلیون کیلووات ساعت برق، ۵.۳ میلیون لیتر سوخت و ۹.۲ میلیون لیتر آب در نیروگاه ها و کاهش تقریبی ۱۲ هزار تن آلاینده به محیط زیست شده است.

همچنین بخوانید

وی افزود: در این مدت ۴۵۲ کیلومتر شبکه توزیع برق  در استان مرکزی اضافه شده است. طول شبکه توزیع برق این استان در سال ۱۴۰۰ به ۲۰ هزار و ۶۲۰ کیلومتر رسید و این رقم هم اکنون به ۲۱ هزار و ۷۲ کیلومتر افزایش یافته است.

وی توسعه مرکز پایش هوشمند، مدیریت موثر بار در شرایط عادی و پیک، سرعت عمل در بررسی نتیجه و بازخورد عملیات گروه‌های اجرایی و مدیریت موثر ولتاژ استاندارد را از دیگر اقدامات انجام شده توسط این شرکت از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون عنوان کرد.

 محمودی با بیان اینکه تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان مرکزی از نعمت برق بهره مند هستند و ضریب نفوذ برق در مناطق شهری و روستایی ۱۰۰ درصد است، گفت: ۱۱۸۲ روستای این استان از نعمت برق برخوردار هستند.

وی افزود: تعداد مشترکین برق استان مرکزی از ۷۵۸ هزار مشترک به ۸۰۲ هزار مشترک رسیده و در مدت زمان یاد شده ۴۴ هزار مشترک به مشترکین برق این استان اضافه شده است.

 محمودی از اصلاح و نصب ۱۸ هزار دستگاه چراغ روشنایی معابر و ایجاد و توسعه نیروگاه‌های تولید پراکنده به میزان ۵۷۶ کیلووات در یک سال گذشته خبر داد و گفت: ظرفیت ترانس منصوبه در استان به ۲۶۷۷ مگاولت آمپر رسیده است. این ظرفیت در سال ۱۴۰۰ معادل ۲۵۴۴ مگاولت آمپر بوده است.

 وی بیان کرد: کاهش مدت زمان خاموشی از ۰.۷۴ در سال ۱۴۰۰ به ۰.۶۲ در سال ۱۴۰۲ رسیده و اصلاح و بهنیه سازی شبکه برق ۴۹۰ روستا در قالب طرح بهارستان اجرا شده؛ تعداد کنتورهای هوشمند نصب شده در سال ۱۴۰۰ نیز از ۱۴ هزار و ۱۰۲ دستگاه به ۲۳ هزار و ۸۰۰ دستگاه در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا