ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

جزئیاتی از توسعه همکاری‌های ارتباطی ایران و عمان

وزیر ارتباطات ایران به منظور پیگیری تفاهمنامه همکاری‌های مشترک با کشور عمان در محورهایی چون زیرساخت، پست، پست بانک، فناوری اطلاعات و فضایی به این کشور سفر می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اوایل سال جاری سعیدبن حمود المعولی، وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان به ایران سفر کرد و عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان در نشست با وی در مورد گستره وسیعی از همکاری‌های مشترک از جمله ترانزیت داده، راه‌اندازی خدمات پستی و همکاری در زمینه های فضایی توافق کردند.

همچنین بخوانید

وزیر ارتباطات در این دیدار با اشاره به ارائه خدمات مختلف توسط پلتفرم‌های ایرانی به مردم بیان کرد که بسیار از خدمات برخط توسط پلتفرم‌های ایرانی به مردم ارائه و ۵۰ درصد خدمات دولت از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به صورت کاملا برخط به مردم ارائه می‌شود.  بنابراین وی در این حوزه به زمینه همکاری در برای راه اندازی پلتفرم‌های مشترک اشاره و تأکید کرد که با توجه به ظرفیت‌های موجود بین دو کشور، امکان حضور شرکت‌های ایرانی در عمان وجود دارد.  زارع پور همچنین در این دیدار همکاری در مجامع بین المللی را یکی دیگر از زمینه‌های همکاری دو کشور عنوان کرد.

طبق گفته وی ارتباطات فیبرنوری و زمینه ترانزیت در این حوزه بخش دیگری از همکاری‌های ایران و عمان عنوان شد و راه اندازی مراکز داده مشترک در چابهار که امکان ارائه سرویس به  کشورهای منطقه داشته باشد هم زمینه همکاری مناسبی است.

وزیر ارتباطات عمان هم در این دیدار زمینه‌های همکاری در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات را بسیار عنوان کرد و به روابط بازرگانی و لجستیک دو کشور اشاره و تاکید کرد همانطور که توسعه تعاملات در حوزه لجستیک در دستور کار دو کشور است، توسعه تعاملات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات هم به صورت ویژه در دستور کار دو کشور قرار خواهد گرفت.

در نهایت در پایان این دیدار صورتجلسه مذاکرات در ۱۴ بند به امضای وزرای دو کشور رسید و همچنین تفاهم نامه‌ای نیز بین شرکت های پست ایران و عمان امضا شد.

حال قرار است وزیر ارتباطات به منظور پیگیری تفاهمنامه همکاری‌های مشترک با کشور عمان در محورهایی چون زیرساخت، پست، پست بانک، فناوری اطلاعات و فضایی، فردا چهارشنبه در سفری به مسقط با سعیدبن حمود المعولی، وزیر ارتباطات و حمل نقل عمان دیدار خواهد داشت.

این دیدار به منظور پیگیری تفاهمنامه همکاری‌های مشترک در حوزه‌های مختلفی است که در اردیبهشت ماه امسال در تهران میان این دو وزیر امضا شده بود. پیش از این دیدار، گروه‌های کاری دو کشور در نشست‌هایی کارشناسی پیرامون تدوین جزییات محورهای این همکاری به بحث و گفت و گو می نشینند تا سند همکاری‌های مشترکی میان وزرای ارتباطات ایران و عمان امضا شود.

علاوه بر آن زارع پور در این سفر دیدارهایی با تعدادی از مقامات رسمی عمان در حوزه های مختلف دارد. سفر وزیر ارتباطات به کشور عمان با بازدید از پارک دیتا و یکی از اپراتورهای این کشور همراه است.

براساس اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اردیبهشت امسال وزیر ارتباطات و حمل و نقل عمان با هدف توسعه تعاملات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفری به تهران دیداری با زارع پور داشت و تفاهمنامه‌ای مشترکی میان آنها امضا شد. همچنین ناصر محمد، مدیرکل وزارت حمل‌ونقل و ارتباطات عمان در اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی موسوم به اکو که تیرماه گذشته در تهران برگزار شد نیز حضور داشت.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا