کسب و کار

توکن مالیاتی و نحوه دریافت آن برای سامانه مودیان مالیاتی

امضا دیجیتال یا توکن سامانه مودیان، به سند الکترونیکی امضا شده‌­ای گفته میشود که غیر قابل جعل است و معرف هویت فردی مودی میباشد. در این مقاله به این موضوع بیشتر میپردازیم.

 

توکن سامانه مودیان، یکی از دغدغه هایی است که این روزها شامل حال مودیان شده است. پس از آنکه سازمان امور مالیاتی، استفاده از سامانه مودیان را همگانی اعلام کرد، استفاده از سامانه های مختلف برای دریافت شناسه خدمات کالا و توکن مالیاتی و امضا دیجیتالی و … نیز اهمیت و به رسمیت شناخته شد. باتوجه به اینکه توکن سامانه مودیان از جمله مهم ترین ابزارهای امنیتی است که امکان انجام عملیات های گوناگون الکترونیکی با امنیت بالا را برای کاربران فراهم می کند، نحوه دریافت آن برای سامانه هایی مانند سامانه مودیان مالیاتی، جهت ارائه برخی خدمات یک قدم مهم برای شروع به کار میباشد. روش اخذ توکن سامانه مودیان مالیاتی چندان پیچیده نیست و شاید مشابه انجام این کار را برای سایر سامانه های الکترونیکی را انجام داده باشید. در واقع، زمانی که شما توکن یا امضای دیجیتال خود را به صورت رسمی و قانونی ایجاد می کنید، امکان استفاده از آن برای سامانه مودیان مالیاتی یا سایر سایت های دیجیتالی را که نیاز به توکن دارند، خواهید داشت.

همچنین بخوانید

توکن سامانه مودیان چیست؟

امضا دیجیتال یا توکن سامانه مودیان، به سند الکترونیکی امضا شده‌­ای گفته میشود که غیر قابل جعل است و معرف هویت فردی مودی میباشد. توکن سامانه مودیان که در سال‌های اخیر با گسترش سامانه مودیان پرکاربرد شده نیز برای امضا دیجیتال فاکتورها و ارسال آن­‌ها به سامانه مودیان مورد استفاده قرار می­‌گیرد. در این میان، گرفتن توکن سامانه مودیان با توجه به کاربرد گسترده این سایت در سال های اخیر، اهمیت بیش تری پیدا کرده است. چرا که مودیان جهت امضای دیجیتال فاکتورها و ارسال آن ها به سامانه از توکن شخصی خود استفاده می کنند

کاربرد توکن در دیگر مشاغل : از توکن مالیاتی، امضا دیجیتال بیشتر در ثبت سفارش‌­ها، سامانه­‌های خرید و فروش خودرو و املاک، دفاتر اسناد رسمی و… استفاده می­‌شود.

https://gitihesab.ir/

مراحل دریافت توکن سامانه مودیان

حال که یک شناخت نسبی از توکن سامانه مودیان یا امضای الکترونیک به دست آوردید، برای دریافت توکن مالیاتی، نحوه دریافت آن را به شما آموزش میدهیم. باتوجه به اینکه، فرایند مربوط به خرید و اخذ امضای دیجیتال شامل دو بخش آنلاین و حضوری میباشد، ابتدا شما میبایست مراحل آنلاین را از طریق اینترنت انجام دهید سپس برای طی کردن مابقی مراحل به دفاتر اسناد رسمی مراجعه نمایید.ذکر این نکته بسیار حائز اهمیت است که توکن دریافتی شما دارای تاریخ انقضای مشخصی میباشد و پس از مدتی باید نسبت به تمدید آن اقدام نمایید.

به منظور دریافت توکن یا امضای الکترونیک، باید یک سری مراحل را به صورت گام به گام پشت سر بگذارید که در این جا به آن ها پرداخته ایم. این مراحل مورد نیاز جهت گرفتن توکن سامانه مودیان به شرح ذیل می باشند:

مرحله اول

جهت شروع دریافت توکن مالیاتی وارد وب سایت رسمی به نشانی اینترنتی gica.ir شوید.(فرقی نمیکند با مرورگر گوشی موبایل استفاده نمایید یا از مرورگر کامپیوتریتان) پس از آنکه وب سایت مورد نظر در جستجوهای گوگل نمایش داده شد، بر روی آن کلیک نمایید و وارد وب سایت مورد نظر شوید

مرحله دوم

در مرحله دوم سامان های که پیش روی شما میباشد، سامانه رسمی برای دریافت توکن سامانه مودیان است. در بخش میانی صفحه گزینه های مختلفی وجود دارد که هر کدام از آن ها یک سری خدمات را در اختیارتان قرار می دهند. برای مثال، دو گزینه «درخواست صدور گواهی الکترونیکی»‌ و «درخواست تمدید گواهی الکترونیکی» به ترتیب جهت دریافت و تمدید توکن کاربرد دارند. باتوجه به اینکه جزو افرادی هستید که برای بار اول به این سامانه وارد شده و تمایل به دریافت توکن سامانه مودیان داشته باشند، باید بر روی گزینه «درخواست صدور گواهی الکترونیکی» کلیک نمایید .

مرحله سوم

از صفحه ی بعد باید گزینه ثبت نام را انتخاب نمایید تا بتوانید در این سامانه  برای دریافت توکن مالیاتی ثبت نام نمایید

مرحله چهارم

جهت ثبت نام ابتدا باید فیلدهای درخواستی سامانه همچون نام و نام خانوادگی کد ملی (دقت نمایید نام کاربری شما کد ملی شما میباشد) و شماره تلفن، تاریخ تولد و کد پستی و را وارد نمایید.. هر یک از این اطلاعات را به شکل صحیح در جایگاه مربوط به خود قرار داده و از گوشه پایین و سمت چپ صفحه بر روی گزینه «مرحله بعد»‌ کلیک کنید.سپس رمزی که بر روی گوشی تلفن شما ارسال میشود را در قسمت رمز یکبار مصرف وارد نمایید (دقت شود زمان لازم برای وارد کردن رمز ۲ دقیقه میباشد و اگر شما در این دو دقیقه رمز را وارد نکرده اید میبایست مجدد درخواست ارسال کد را بزنید تا رمز یکبارمصرف مجدد برای شما پیامک شود)

مرحله پنجم

در صورتی که رمز یکبار مصرف را به درستی تایید کرده باشید، نوبت به تکمیل اطلاعات می رسد. اکنون باید نام و نام خانوادگی خود را به انگلیسی وارد نمایید، سپس جنسیت را تعیین و تصویر کارت ملی خود را در سامانه آپلود نمایید. انتخاب رمز عبور خود جهت ورود به سامانه دریافت توکن مالیاتی نیز در این مرحله انجام میشود. (رمز سامانه را یکجای دیگر یاداشت نمایید تا از خاطتان نرود و اینکه دقت داشته باشید که این رمز باید شامل حروف کوچک و بزرگ انگلیسی، عدد و کاراکتر باشد. پس از این که اطلاعات خواسته شده را تکمیل کردید، رمز عبور را هم مشخص نموده و تکرار نمایید. سپس کد امنیتی را هم در جایگاه مربوط به خود قرار داده و گزینه «ثبت نام»‌ را بزنید.

مرحله ششم

اگر نام نویسی شما در این بخش با موفقیت انجام گرفته باشد، پیام زیر را مشاهده خواهید کرد. اکنون حساب کاربری شما در این سامانه ایجاد شده و می توانید نسبت به دریافت توکن در نرم افزار سامانه مودیان اقدام نمایید.

مرحله هفتم

پس از تکمیل ثبت نام، باید مجددا به صفحه اصلی سامانه بازگردید. در بخش سمت راست این صفحه پنجره ورودی را مشاهده می کنید که از شما درخواست ارائه نام کاربری و رمز عبور را دارد. نام کاربری شما همان کد ملی و رمز عبور هم رمزی است که هنگام ثبت نام انتخاب کرده اید. پس این موارد را در کادر مربوط به خود قرار داده و پس از تایید کد امنیتی، گزینه «ورود»‌ را بزنید.

مرحله هشتم

با تایید اطلاعات کاربری، به حساب خود در سامانه مذکور وارد شده و می توانید جهت خرید توکن سامانه مودیان مالیاتی درخواست دهید. بدین منظور، از منوی موجود در سمت راست صفحه بر روی گزینه «ثبت درخواست گواهی الکترونیکی» کلیک نمایید.

مرحله نهم

در گام بعد باید نوع گواهی و محصول مورد نظر را انتخاب کنید و پس از انتخاب نوع گواهی و نوع محصول، جهت گرفتن توکن سامانه مودیان بر روی گزینه «پیش ثبت نام»‌ کلیک کنید

مرحله دهم

مشخصات نماینده یا اطلاعات فرد ثبت نام کننده به عنوان نمایند سازمان وارد را وارد نمایید. این موارد شامل کد ملی، نام و نام خانوادگی به فارسی، تاریخ تولد، شماره تلفن همراه و تصویر معرفی نامه نماینده می باشد.

مرحله یازدهم

پس از اطلاعات نماینده، نوبت به ورود اطلاعات سازمان را وارد نمایید و سپس از گوشه پایین صفحه، گزینه «پیش ثبت نام»‌ را بزنید. تا به این مرحله ثبت نام شما در این سامانه برای دریافت توکن مالیاتی انجام شده است

مرحله دوازدهم

در این مرحله میبایست مبلغ تعیین شده توسط سامانه را پرداخت نمایید. جهت واریز هزینه دریافت توکن سامانه مودیان ، از قسمت پایین صفحه بر روی گزینه «پرداخت» کلیک کنید.

مرحله سیزدهم

پس از آنکه مبلغ مورد نظر پرداخت شد، ثبت نام شما در این سامانه با موفقیت انجام گردیده است و یک رسید به شما نمایش داده خواهد شد.حتما این رسید که شامل کد رهگیری  ثبت نام شما در توکن سامانه مودیان میباشد را پرینت گرفته و هنگام مراجعه حضوری به دفاتر ثبت نام، با خود همراه داشته باشید.

مرحله آخر

آخرین مرحله پس از ثبت نام اینترنتی شما برای ثبت نام و اخذ توکن سامانه مودیان مالیاتی ، مراجعه حضوری به دفاتر ثبت نام و احراز هویت است. لیست کامل این دفاتر مطابق با شهر شما از طریق همین سامانه منتشر می شود. پس به نزدیک ترین دفتر مجاز در محل سکونت خود مراجعه کرده و با انجام فرایند احراز هویت، توکن خود را دریافت نمایید.

تمدید توکن سامانه مودیان

تمدید توکن سامانه مودیان مالیاتی هم مانند خرید آن به شکل غیر حضوری انجام می گیرد. به شرط آن که قبلا با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی، احراز هویت را انجام داده باشید.

 

منبع
این مطلب رپورتاژ آگهی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا