خودروصنعت، معدن، تجارت

مجوز واردات خودرو در راستای نوسازی ناوگان خودرویی پلیس است


سخنگوی فراجا گفت: مجوز واردات خودرو در راستای نوسازی ناوگان خودرویی پلیس است.

سردار سعید منتظرالمهدی؛ سخنگوی فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: برخی در شیپور انتفاع اقتصادی فراجا از قبل واردات خودرو می‌دمند یا به واقع ناآگاه و بی‌اطلاعند و یا بی‌شک مغرضند و در زمین دشمن بازی می‌کنند تا بتوانند به اقتدار و توانمندی یک مجموعه‌ خدمات‌رسان امنیت‌ساز ضربه وارد کنند.

وی افزود: موضوع مجوز واردات خودروهای سواری بخشی از برنامه کلی و کلان نوسازی خودرویی فراجا است که به تناوب در دوره‌های مختلف به منظور پیشبرد بهتر ماموریت‌ها انجام شده و می‌شود.

منتظرالمهدی گفت: در حال حاضر بخش قابل توجهی از خودروی مورد استفاده در ماموریت‌ها ساخت داخل بوده و مناسب ماموریت‌های شهری است اما برای پلیس ضروری است تا در مواجهه با ماموریت‌های مرزی و عملیاتی، تعقیب و گریز، عبور از مناطق صعب‌العبور و کوهستانی از خودروهای با شتاب و قدرت بالا بهره بگیرد.

سخنگوی پلیس تاکید کرد: لذا جهت تامین این قبیل خودروها نیازمند واردات خودرو توسط دستگاه‌های حاکمیتی با مجوز هیئت وزیران هستیم.

وی گفت: امروزه قاچاقچیان و تروریست‌ها و مجرمان از خودروهای پر قدرت و کاملا به‌روز دنیا استفاده‌ می‌کنند و  قطعاً پلیس در تعقیب و گریز باید خودروی مناسب داشته باشد؛ بی‌شک همگان اذعان دارند که  امکانات‌ و تجهیزات پلیس نباید از متخلفان و مجرمان عقب‌تر باشد مگر اینکه به دنبال  ناکارآمدی و زمین‌گیر شدن پلیس باشند!

منتظرالمهدی ادامه داد: در مصوبه مذبور شرط و اجباری بر واردات خودروی هیبریدی نبوده و پُر واضح است که فراجا نیز مجاز به فروش این گونه تجهیزات نیست؛ اصولاً مجوز واردات توسط دولت برای استفاده سازمانی، اداری و ماموریتی دستگاه‌ها است نه فروش و انتفاع اقتصادی.

وی اضافه کرد: در راستای تامین تجهیزات خودرویی پلیس در یگان‌های مختلف؛ فراجا ناگزیر به واردات خودروهایی با کیفیت، پرقدرت و به‌روز است، نه آنها را به کارکنان هدیه و هبه می‌کند و نه به دنبال فروش در بازار و منفعت اقتصادی است.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

دکمه بازگشت به بالا