انرژی

زیرساخت توسعه اقتصاد کشور فراهم است/رویکرد مثبت نظام برای توسعه بنگاه‌های اقتصادی

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان معتقد است زیرساخت توسعه اقتصاد کشور فراهم شده و رویکرد نظام برای توسعه بنگاه‌های اقتصادی بزرگ مثبت است.

به‌ گزارش ایسنا، مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان که در دیدار مقام معظم رهبری با جمعی از  فعالان و تولیدکنندگان اقتصادی، حضور داشت، با تشریح سخنرانی خود در این مراسم اظهار کرد: نگاه مثبتی به بخش خصوصی و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی در بدنه نظام جمهوری اسلامی وجود دارد که با این نگاه می‌توان شاهد اتفاقات مثبتی در عرصه اقتصادی کشور بود.

همچنین بخوانید

محسن قدیری با تصریح بر اینکه رشد سریع و مستمر برای رسیدن به رشد هشت درصدی هدف ماست و اکنون در کلیه زمینه‌ها به طور مستمر درحال کار هستیم، اظهار کرد: در بخش بهینه‌سازی و افزایش کیفیت محصولات خواستار همکاری دولت و نظام هستیم.

سود پالایشگاه اصفهان به ۴۰ همت می‌رسد

وی با بیان اینکه درباره دستاوردهای پالایشگاه اصفهان توضیحاتی را خدمت مقام معظم رهبری ارائه کردیم، گفت: در راستای افزایش بهره‌وری، خاموش کردن مشعل‌ها در این پالایشگاه اتفاق افتاد و با اقداماتی که صورت گرفت، سود پالایشگاه از ۱۶ همت در سال ۱۴۰۰ به ۳۶ همت در سال ۱۴۰۱ رسید و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود که این سود به  ۴۰ همت افزایش یابد.

او با تاکید بر اینکه ۲۲ درصد سوخت کشور در ۱۷ استان توسط پالایشگاه اصفهان تامین می‌شود، اظهار کرد: سال گذشته واحد تصفیه‌ گازوئیل را ۱۶ ماه زودتر با سود  ۱۸.۵ همت راه‌اندازی کردیم و ۲۰ میلیون لیتر گازوئیل یورو را ۵ در روز تحویل دادیم، همچنین در این شرکت  ۳۰۰ تن گوگرد در روز را استحصال می کنیم و امسال واحد تصفیه نفت سفید را در مدت کمتر از یک‌ سال با سیستم کنترل ایرانی راه‌اندازی خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: ۴۶۰ پروژه در هوش مصنوعی، منابع انسانی، مدیریت آب، صرفه جویی انرژی، پدافند غیرعامل، به‌روز رسانی پالایشگاه، زنجیره ارزش و تبدیل به پتروپالایش به ارزش شش میلیارد یورو در دست اجرا داریم.

زیرساخت توسعه اقتصاد کشور فراهم است/رویکرد مثبت نظام برای توسعه بنگاه‌های اقتصادی

وی اظهار کرد: در حال ساخت اولین پردیس نفت و انرژی بخش خصوصی هستیم و هدف ما این است تا در این پردیس ۱۵۰ شرکت دانش بنیان را در آن مستقر و مشغول بکار کنیم و ۹۵ درصد تجهیزات پروژه ها را توسط آن‌ها پیش ببریم.

جذب جوانان نخبه

به گفته مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان ۷۵۰۰ تا ۱۰۰۰۰ جوان نخبه در این  شرکت دانش بنیان مشغول بکار خواهند بود، همچنین سال گذشته ۶۵۰ جوانان نخبه استان جذب پالایشگاه تهران شدند.

قدیری با بیان اینکه اخیرا توسط همین شرکت‌ها اولین رآکتور وانادیم در ایران را مونتاژ کردیم و این شرکت هم اکنون بیش از ۸ همت پروژه  در دست اجرا دارد، گفت: در حال ساخت نیروگاه تجدید پذیر ۱۰۰۰ مگاواتی خورشیدی هستیم.

وی همچنین با تاکید بر اینکه در مدیریت آب بیش از ۵۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌کنیم افزود: استفاده از پساب شاهین را در دستور کار قرار داده ایم، انتقال آب از دریای عمان در حال انجام بوده و ۲۳ پروژه آب در حال انجام است که تماما تا خرداد سال آینده راه اندازی خواهند شد.

زیرساخت توسعه اقتصاد کشور فراهم است/رویکرد مثبت نظام برای توسعه بنگاه‌های اقتصادی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلسه روز گذشته با جمعی از  فعالان و تولیدکنندگان اقتصادی، با اشاره به ظرفیت و توان کاملاً موثر بخش خصوصی برای تحقق اهداف کلان اقتصادی، «حمایت دولت، به‌ویژه رفع موانع فضای کسب‌ و کار» و «مسئولیت‌پذیری بخش خصوصی» را دو ضرورت مهم و زمینه‌ساز بهبود اوضاع و پیشرفت چشمگیر کشور برشمردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پس از شنیدن سخنان ۱۲ نفر از فعالان عرصه‌های تولید، پیگیری جدی دولت برای خواسته‌های مطرح شده از جمله تشکیل مجموعه‌های صنعتی چند وجهی، تأمین مالی شرکت‌های متوسط و کوچک و موضوع آبیاری نوین را خواستار شدند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا