ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

سکوها مرزها را درنوردیده و ذهنیت جوامع را شکل می‌دهند

رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: امروز سکوها هستند که مرزها را درنوردیده و ذهنیت جوامع را شکل می‌دهند، در چنین شرایطی هم نیاز به سکوی بومی داریم و هم محتوایی که در سکوها منتشر کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید محمدامین آقامیری- دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی- امروز (۱۸ اسفندماه) در اختتامیه پنجمین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی، با بیان اینکه مسیر توسعه فضای مجازی از گذشته تاکنون فراز و نشیب زیادی داشته است، گفت: در مسیر توسعه فضای مجازی در آینده نزدیک، بحث محوری ما و مهم‌ترین بخش از حوزه فعالیت در فضای مجازی، مسئله تولید محتوا به ویژه تولید محتوای فاخر است.

وی با بیان اینکه ما اگر بخواهیم امروز حرف‌مان را بزنیم نیاز به تولیدات محتوایی فاخر داریم، اظهار کرد: فضای مجازی در حال تغییر ساختارهای سنتی است؛ امروز می‌بینیم مرزهای جغرافیایی کمتر اهمیت دارد و این سکوها هستند که مرزها را درنوردیده و ذهنیت جوامع را شکل می‌دهند. در چنین شرایطی، هم نیاز به سکوی بومی داریم و هم محتوایی که در سکوها منتشر کنیم.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با تاکید بر اهمیت بالا تولید محتوا در فضای مجازی، خاطرنشان کرد: آن محتوایی که در فضای مجازی مظلومیت مردم غزه را نشان داد، بسیار موثرتر از سایر حرکات‌ها برای رساندن پیام مظلومیت غزه بود لذا تمرکز ما بر مسیرهایی است که حرف و ایده و گفتمان‌مان را به گوش جهانیان برسانیم.

طبق اعلام مرکزملی فضای مجازی،  آقامیری با بیان اینکه در ساختارهای سنتی از ابزار رسانه‌های رسمی و روزنامه‌ها برای اعلام موضع استفاده می‌شد، تصریح کرد: امروزه ابزارهای جدیدی در دست داریم و باید ساختار جدیدی برای این ابزارها اندیشیده شود. امروز ابزار روایت از ابزارهای سنتی کم تاثیرتر نیست و راویان فضای مجازی باید روایان اصلی و اثرگذار جامعه باشند و برای اینکه مسیر روایت و انتقال مفاهیم را در دست بگیریم، باید با استفاده از ابزارهای جدید، آنچه درست است را به جامعه انتقال داد.  

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا