ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

انتقاد از اظهار نظر برخی افراد در همه علوم/به این روند در شرایط فعلی شیوع کرونا رسیدگی شود

رئیس شاخه دانشجویی انجمن ایمنی زیستی ایران با انتقاد نسبت به برخی کمپین‌های غیر علمی در فضای مجازی، گفت: برخی از این کمپین‌ها اطلاعات نادرستی را در اختیار مردم می‌گذارند که لازم است مسؤولان در شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا به این روند رسیدگی کنند.

مهندس علیرضا علیزاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برخی اقدامات برای ایجاد هراس مردم از فناوری، گفت: برخی افراد در روزگاری واکسن‌ها را حاوی ژن لااُبالی‌گری  مذهبی معرفی کردند و مردم را از واکسیناسیون اطفال بر حذر می‌داشتند، روزی آب زمزم را مسموم معرفی می‌کنند، روز دیگر کتاب پزشکی معروفی را آتش می‌زنند و اکنون نیز روغن بنفشه را برای مقابله با ویروس کرونا تجویز می‌کنند.

وی با بیان اینکه توجه به این بی‌احتیاطی‌ها حتی ما را از اصل دین خارج می‌کند، اظهار کرد: دین مبین اسلام انسان را بارها و بارها به اندیشیدن و تفکر دعوت کرده‌ است.

علیزاده خاطر نشان کرد: امروز با گسترش علوم و تخصصی‌شدن رشته‌های دانشگاهی هر فرد به شرط داشتن علم کافی می‌تواند فقط در رشته تخصصی خود اظهار نظر کند، ولی امروزه شاهد اظهار نظر برخی افراد در همه علوم هستیم، به گونه‌ای که متاسفانه با شیوع ویروس کرونا، این افراد گویا در علوم پزشکی نیز صاحب نظر شده‌اند.

رئیس شاخه دانشجویی انجمن ایمنی زیستی ایران با طرح این سوال که چطور عده‌ای به خود اجازه می‌دهند در خصوص علوم مختلف نظامی، علوم انسانی، پزشکی، کشاورزی و … اظهار نظر کنند و خود را کارشناس و استاد بدانند و چطور امکان دارد صدا و سیمای کشور جولانگاه این قبیل افراد باشند، از مسوولان درخواست کرد تا این رویه غلط اصلاح شود.

علیزاده با اشاره به پویش‌های ایجاد شده در فضای مجازی برای مبارزه مردمی با کرونا و نه با تراریخته، افزود: عده‌ای کمپین‌های تقلبی و پویش‌های غیر علمی به راه انداخته‌ و در این کمپین‌ها فقط به بحث‌های غیرعلمی و توهین و تهدید چهره‌های برتر علوم مختلف در کشور می‌پردازند.

رئیس شاخه‌ دانشجویی انجمن ایمنی‌زیستی ایران ضمن تبریک پیشاپیش سال جدید و نوروز باستانی اظهار کرد: آرزو دارم سال جدید سالی سرشار از سلامتی، رونق و نعمت و شادی برای مردم ایران باشد. البته که ویروس منحوس کرونا شیرینی عید را با به کام مرگ کشیدن تعدادی از پزشکان و پرستاران و هموطنان عزیزمان به کام همه ایرانیان تلخ کرده است و لازم می‌دانم به تمام خانواده‌های عزادار مراتب تسلیت خود را اعلام کرده و از خداوند متعال برای آنها صبری جزیل مسئلت دارم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا