امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به کشاورزی کرمان اختصاص می‌یابد

کرمان – وزیر جهاد کشاورزی از اختصاص بودجه ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی به کشاورزی جنوب کرمان خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، سید جواد ساداتی‌نژاد عصر جمعه در حاشیه بازدید از نخلستان‌های نرماشیر گفت: استان کرمان از جمله استان‌های با پتانسیل بالای کشاورزی در کشور است و در این میان در زمینه تولید خرما و سطح زیر کشت نخلستان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

همچنین بخوانید

وی عنوان کرد: در شرق استان کرمان شاهد اقتصاد تک محصولی خرما هستیم و بسیاری از خانواده‌ها با همین محصول معیشت خود را تأمین می‌کنند و به همین دلیل باید از این سرمایه نهایت حمایت انجام شود.

وی بیان کرد: اشتغال زایی نخلستان‌های در شرق و جنوب کرمان قابل توجه است به همین دلیل باید برای نوسازی و جوان سازی باغ‌ها اقدام کنیم همچنین احداث باغ‌های مادری خرما نیز در منطقه مهم است و اعتبار خوبی برای این بخش در نظر گرفته شده است، همچنین ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای کشاورزی استان کرمان در بخش شمال و جنوب اختصاص می‌یابد که در بخش‌های مختلف و مطابق مصوبات تخصیص می‌یابد.

وی کشاورزی کرمان را داری ظرفیت بالای ارزآوری دانست و گفت: سرمایه گذاری در بخش کشاورزی کرمان می‌تواند منجر به توسعه اشتغال و تولید شود و در این زمینه حمایت جدی نیز انجام می‌شود.

وی در خصوص خسارت‌ها به کشاورزان کرمانی نیز گفت: متأسفانه تغییرات اقلیمی خسارتهای زیادی به کشاورزان این استان وارد کرده است در ابتدا سرمازدگی کشاورزان را با مشکل مواجه کرد و طی روزهای اخیر نیز سیل خسارت‌ها را تشدید کرده است و همچنین بحث آفات نیز وجود دارد به همین دلیل شرایط ویژه ای را پشت سر می‌گذاریم که اقدامات حمایتی در این بخش نیز نیاز است که در مصوبات امشب شورای اداری به آن پرداخته می‌شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا