بورس

بازگشایی نماد بانک‌ها در شرایط بحرانی اقتصاد به‌نفع هیچکس نبود

یک حسابدار رسمی با بیان این مطلب اعلام کرد: با توجه به مشکلات متعدد نظام بانکی و زیانهای انباشته ای که پیش تر پنهان میشد، اقدام سازمان بورس اوراق بهادار در متوقف کردن نماد بانکها عاقلانه و منطقی بود.

سرکیس آبراهامیان گفت: شرایط بغرنج بانکها بگونه ای بود که اگر نماد بانکها باز میشد عده ای از سهامداران در کسری از ثانیه شاهد از بین رفتن سرمایه های خود بودند. این در حالی بود که سپرده گذاران با گرفتن سودهای بیست و چند درصدی با خیالی آسوده نظاره گر ورشکستگی بانکها می شدند.

همچنین بخوانید

این حسابدار که سابقه حسابرسی یک بانک را در سابقه کاری خود دارد، افزود: ارائه ندادن صورتهای مالی از سوی بانکها به بورس بخاطر شفاف نبودن صورتهای سود و زیان و همینطور معوقات بسیار سنگین بود. همچنین قبول تعهدات زیان موسسات مالی اعتباری ورشکسته و تحمیل یکسری تعهدات دولت به بانکها و تحریم بین المللی نظام بانکی ایران از دیگر دلایل شرایط بانکها و ضررهای سنگین آنهاست.

آبراهامیان تاکید کرد: هرچند ناهماهنگی بین بانک مرکزی ، سازمان حسابرسی و سازمان بورس مشهود بود، اما اقدام سازمان بورس در متوقف کردن نماد بانکها، قطعا حمایت از سهامداران در شرایط حساس اقتصادی به شمار می رود.

منبع:اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا