صنعت، معدن، تجارت

تولید فولادهای پیشرفته در فولاد مبارکه اصفهان در دستور کار است

اصفهان- وزیر صنعت، معدن و تجارت از برنامه‌ریزی برای تولید فولادهای پیشرفته از جمله ورق هسته در فولاد مبارکه اصفهان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عباس علی‌آبادی در آئین راه‌اندازی نخستین واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی شهید کاظمی مجتمع فولاد مبارکه که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، با بیان اینکه فولاد صنعت مادر است و بدون این فلز هیچ صنعتی نمی‌تواند شکل بگیرد، اظهار داشت: تحولات بزرگی در مسیر تولید فولاد است.

وی با اشاره به اینکه فولاد به دو روش کوره بلند و احیای مستقیم تولید می‌شود که احیای مهم‌ترین روش‌هاست، افزود: اگر با محدودیت گاز مواجه شویم فولاد تولید نمی‌شود زیرا گاز در حکم خوراک فولاد و آب در حکم مواد لازم برای تولید فولاد است.

وزیر صمت با بیان اینکه در فولاد مبارکه برنامه داریم به سمت فولاد سبز حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اکنون از روش احیای مستقیم استفاده می‌کنیم با استفاده از انرژی‌های خورشیدی به دنبال تولید هیدروژن و تزریق آن به خط لوله گاز فولاد هستیم.

وی تصریح کرد: گام مهم‌تر در فولاد مبارکه حرکت به سمت فولادهای پیشرفته همچون ورق هسته است که نیازهای کشور را تأمین می‌کند و در زنجیره ارزش صنعت به کار برده می‌شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا