ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

فاکسکان یک میلیارد دلار به سرمایه گذاری در هند اضافه می‌کند

گروه فناوری فاکسکان موفق به کسب موافقت برای سرمایه‌گذاری حداقل یک میلیارد دلار دیگر در کارخانه‌ تحت ساخت خود در هند شد که محصولات اپل را تولید خواهد کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: بزرگترین تولیدکننده قراردادی آیفون در جهان، قصد دارد این مبلغ را علاوه بر ۱.۶ میلیارد دلاری که قبلا برای پایگاه ۳۰۰ هکتاری نزدیک فرودگاه بنگلور اختصاص داده بود، هزینه کند. سرمایه جدید، احتمالا ظرفیت اضافی را برای تولید دستگاه‌های اپل، از جمله آیفون تامین خواهد کرد.

همچنین بخوانید

این شرکت تایوانی با حساب هزینه‌های اخیر تصویب شده، حدود ۲.۷ میلیارد دلار برای این پایگاه، اختصاص داده است که قرار است به مرکز توانمندی‌های تولیدی فاکسکان در هند تبدیل شود. این هزینه نشان می‌دهد که چطور فاکسکان و سایر شرکت‌های تولیدکننده قراردادی، آن در حال جابجایی ظرفیت تولید از چین هستند که در رکود اقتصادی فرو رفته و برای مقابله با تنش‌های آمریکا، تلاش می‌کند.

فاکسکان که مهم‌ترین شریک تولیدی اپل است، حداقل یک بار در سال جاری بودجه خود را برای کارخانه افزایش داده است. این شرکت در اوایل سال ۲۰۲۳، برنامه ریزی برای سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیون دلار در این مجموعه، واقع در مرکز فناوری کارناتاکا را آغاز کرد. اگرچه بخش عمده سرمایه گذاری جدید برای اپل است، اما فاکسکان احتمالا بخشی از پول و کارخانه را برای ساخت دستگاه‌ها و قطعاتی مانند قطعات خودروهای برقی برای سایر مشتریانش، استفاده خواهد کرد.

دولت کارناتاکا روز سه‌شنبه بدون اشاره به جزئیات، اعلام کرد که ۱۳۹.۱۱ میلیارد روپیه دیگر (۱.۷ میلیارد دلار) از سرمایه‌گذاری کل فاکسکان در این ایالت را تائید کرده است.

 بلومبرگ نیوز در مارس گزارش کرده بود که فاکسکان همچنین می‌تواند از این پایگاه برای تولید قطعات برای کسب و کار نوپای خود در زمینه خودروهای برقی استفاده کند.

در شرایطی که شرکت‌های چینی در بحبوحه تنش‌ها میان دهلی‌نو و پکن، از این کشور فاصله می‌گیرند، شرکای اپل به تلاش‌ها برای ایجاد یک زنجیره تامین در هند شتاب بخشیده‌اند. شرکت هندی تاتا که یکی دیگر از شرکای اپل است، به دنبال ساخت یکی از بزرگترین کارخانه‌های تولید آیفون در هند، در ایالت جنوبی تامیل نادو است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، سخت‌گیری نظارتی هند در قبال شرکت‌های تولیدکننده تلفن‌های هوشمند مانند شیائومی و ویوو، برخی شرکت‌های چینی را از راه‌اندازی پایگاه در دومین بازار بزرگ تلفن‌های هوشمند در جهان منصرف کرده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا