امور زیربناییتعاون و اشتغالچندرسانه‌ایصنعت، معدن، تجارتصوت

دستفروشی نماد محرومیت است + صوت

یک دکترای جامعه شناسی اقتصادی و توسعه گفت: دستفروشی نماد محرومیت در جامعه است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امیر محمدیان در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: دستفروشان اغلب از اقشار محروم اقتصادی هستند و این محرومیت از یک نوع واپس ماندگی خبر می دهد.

وی همچنین اظهارداشت: منظور از واپس ماندگی استاندارد های مورد تعریف اجتماعی در یک جامعه است که از سوی نهادهای قانونی و قدرت ارائه می شود.

این دکترای جامعه شناسی اقتصادی و توسعه ضمن اشاره به این جمله دستفروشان ماهر بیکار و دستفروشان غیر ماهر بیکار در جامعه گفت: هدف دستفروشی همچون مشاغل دیگر کسب درآمد است.

وی در ادامه با بیان اینکه دستفروشی از دیدگاه جامعه شناختی یک نوع نوآوری است، افزود: این نوآوری با فشارهای روحی و روانی فراوانی برای خود دستفروش همراه است بنابراین رفع مشکلات دستفروشان در وهله نخست باید با نگاه همدلانه باشد.

محمدیان با بیان اینکه منزلت انسانی دستفروشان نباید به بهانه رفع سد معبر خدشه دار شود بر ضرورت ارتقای منزلت شغلی و اجتماعی آنان نیز در جامعه تاکید کرد.

وی تصریح کرد: رفع پدیده دستفروشی در جامعه نیازمند برنامه ریزی کلان، میانی یا خرد است.

این دکترای جامعه شناسی اقتصادی و توسعه یادآورشد: در سطح کلان باید با ایجاد اشتغال بیشتر و رونق بخشی به بازار کار در این جهت گام برداشت و در سطح میانی شهرداری ها بایستی طرح ساماندهی را با همدلی و حمایت هرچه تمام تر دنبال کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و حسن سعید کلاهی» با هدف تحلیل و بررسی مهم‌ترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا