انرژی

هیچ کشوری از انرژی ارزان و سالم هسته‌ای نمی‌تواند چشم‌پوشی کند

رئیس انجمن مهندسین برق و الکترونیک کشور، انرژی هسته‌ای را از پاک‌ترین، ارزان‌ترین، و سالم‌ترین انرژی‌های جهان دانست و گفت: استفاده از انرژی هسته‌ای در جهان امری حتمی است و نمی‌توان از آن گذشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسن غفوری فرد، وزیر اسبق نیرو و رئیس انجمن مهندسین برق و الکترونیک کشور در آئین افتتاحیه چهارمین همایش ملی «معماری و شهرسازی درگذر زمان» با عنوان «تعامل مجموعه‌ها و ساختمان‌های نیروگاهی با محیط‌زیست» که با حضور مسئولان، اساتید، دانشجویان و فعالان عرصه‌های نیروگاهی برگزار شد، بابیان اینکه موضوع انرژی هسته‌ای از ۹۰ سال پیش تاکنون آغاز و در جهان مطرح‌شده است، اظهار کرد: نیروگاه‌های هسته‌ای از سال ۱۹۵۷ فعالیت خود را آغاز کرده و به‌تدریج جایگاه خود را پیدا کردند.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین وجوه اهمیت انرژی هسته‌ای در تأمین انرژی جهان و کاهش آلایندگی در حوزه تولید برق، ارتقاء امنیت تأمین انرژی، تنوع‌بخشی به منابع تأمین انرژی و تأمین برق در مقیاس بزرگ با هزینه‌های دارای ثبات است که در ماهیت انرژی هسته‌ای، به‌عنوان نکاتی کلیدی موردتوجه قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید

وزیر اسبق نیرو بابیان اینکه انرژی‌های جهان روزی تمام خواهد شد، تصریح کرد: برای مثال در هر ثانیه ۴ میلیون تُن از جرم خورشید کم و به انرژی تبدیل می‌شود ازاین‌رو خورشید هرلحظه در حال کوچک شدن است و روزی تمام خواهد شد.

غفوری فرد بابیان استفاده جهان از انرژی هسته‌ای تصریح کرد: تا سال ۲۰۱۵ میزان ۳۹۶ هزار گیگاوات از برق جهان توسط نیروگاه‌های هسته‌ای تأمین می‌شد که ۱۱ درصد را شامل می‌شود و قرار است طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته‌شده تا سال ۲۰۵۰ این میزان به ۹۳۰ هزار گیگاوات افزایش پیدا کند.

وی اعلام کرد: همچنین چین در نظر دارد تا سال ۲۰۵۰ تولید برق هسته‌ای خود را از ۱۷ گیگاوات به ۲۵۰ گیگاوات افزایش دهد که این امر نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه انرژی هسته‌ای در جهان است.

رئیس اسبق دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در پایان انرژی هسته‌ای را از پاک‌ترین، ارزان‌ترین، و سالم‌ترین انرژی‌های جهان دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از انرژی هسته‌ای در جهان امری حتمی است و نمی‌توان از آن گذشت.

انتهای پیام


منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا