صنعت، معدن، تجارت

تفویض اختیار به استانداران برای لازم‌الاجرا شدن مصوبات ستاد تسهیل

کرمانشاه- وزیر صنعت، معدن و تجارت، تفویض اختیار به استانداران را برای لازم‌الاجرا شدن مصوبات ستاد تسهیل ضروری دانست.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد شریعتمداری امشب در شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت در استان کرمانشاه اظهار داشت: واحدهای تولیدی در کشور مشکل تکنولوژی، نصب ماشین‌آلات و مهارت‌های فنی ندارند، بلکه عوامل برون‌زا از محیط صنعت و معدن اجارت را هم متاثر کرده است.

وی افزود: در حال حاضر تصمیمات ستاد تسهیل تصمیم قاطع و لازم‌الاجرا برای نظام بانکی نیست، پرونده‌ها در حالت اورژانسی به ستاد تسهیل ارائه می‌شوند و اگر مشکلات آنها را رفع نکنیم از بحران اجتماعی به بحران امنیتی تبدیل می‌شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر لزوم تفویض اختیار به استانداران تصریح کرد: امیدواریم این مهم در سال ۹۸ و یا در سران سه‌قوه مطرح و مورد موافقت قرار گیرد.

شریعتمداری یکی‌ از راه‌حل رفع مشکلات واحدهای تولیدی را واگذاری و تفویض اختیار به استانداران عنوان کرد و افزود: قطعا تصمیم‌گیری در استان قابل مقایسه با تصمیم‌گیری در مرکز نیست.

وی با بین اینکه مکانیزم عرضه کالاها در بورس مکانیزم درستی نیست، گفت: تفاوت نرخ ارز شرایط را برای ایجاد رانت فراهم می‌کند که برای این منظور اقداماتی انجام شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد مشکلات تجار در خصوص قراردادهای ریالی نیز گفت: از همان ابتدا هم می‌دانستیم قراردادهای ریالی ایران و عراق و ایران و افغانستان با مشکل مواجه می‌شود و حرف آن این بود که ارز باید به چرخه داخل برگردد.

شریعتمداری ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که تمام قراردادهای لازم‌الاجرا به همان صورت اجرا شود و یا پول همان کشور را پیمان‌سپاری کنند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا