خودروصنعت، معدن، تجارت

هزینه دوگانه سوز ۳.۵ تا ۵ میلیون تومان

معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌ های نفتی گفت: هم اکنون مبلغ واقعی هزینه تبدیل خودروها به دوگانه سوز در کشور ۳.۵ تا ۵ میلیون تومان است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  «حمید قاسمی» در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: این هزینه بر اساس ظرفیت مخزن و نوع کیت نصب شده متفاوت خواهد بود.

وی اظهارداشت: جدول هزینه های تبدیل انواع خودروها به دوگانه سوز از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سامانه قرار گرفته و قابل دسترسی برای همگان است.

همچنین بخوانید

معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده ‌های نفتی گفت: خودروهای که مشمول مصوبه شورای اقتصاد برای تبدیل سوخت بنزین به گاز هستند هزینه تبدیل از سوی دولت پرداخت می شود.

وی در ادامه افزود: بر اساس مصوبه مدنظر بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه انواع خودرو عمومی مشمول اجرای طرح مزبور می شوند.

قاسمی بیان داشت: افرادی که در سامانه اطلاعات جامع خودروهای گازسوز کشورثبت نام می کنند بلافصله پس از ثبت نام پیامکی به فرد متقاضی ارسال می شود مبنی بر اینکه ثبت نام اولیه با موفقیت انجام شد و پس از مدتی پیامک دیگری برای متقاضیان ارسال خواهد شد و این افراد می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه نزدیک‌ترین مرکز مجاز به محل سکونت خود را برای تبدیل انتخاب کنند.

وی به رادیو اقتصاد توضیح داد: پس از این مرحل زمان تبدیل و آدرس کارگاه خدمات فنی مجاز برای متقاضیان ارسال می شودو مالکان خودرو در زمان مقرر به کارگاه مربوطه مراجعه و نسبت به گاز سوز کردن خودروی خود اقدام می کنند.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در ادامه از مردم خواست برای دوگانه سوز کردن خودروهای خود از مراجعه به مراکز غیر مجاز به شدت پرهیز کنند.

وی به رادیو اقتصاد یادآورشد: تبدیل خودروها به دوگانه سوز در مراکز غیر قانونی تبعات مالی و جانی زیادی به همراه دارد از اینرو ضرورت ایجاب می کند مردم به سبب رعایت مسائل ایمنی و جلوگیری از حوادث به چنین مراکزی مراجعه نکنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا